فرماندار هریس به منظور بهبود وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، خواستار اهتمام بیشتر شهرداری‌ها در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی شد.

فرماندار هریس: شهرداری نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را پرداخت کند

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا خاکپور روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی هریس با اشاره به کم برخوردار بودن منطقه و درآمد پایین شهرداری های شهرستان و ناکافی بودن میزان پرداختی نیم درصد جهت تامین هزینه های جاری کتابخانه ها، خواستار حمایت بیشتر ادارات شهرستان و خیران از کتابخانه های عمومی شد.

وی در مورد احداث کتابخانه در شهر جدید آرباطان گفت: در صورت تعیین زمین و ساختمان توسط اهالی و خیرین محترم آن شهر، راه اندازی و تجهیزات کتابخانه توسط نهاد کتابخانه عمومی مهیا شده و سریعا نسبت به تجهیز آن اقدام می شود.

وی با بیان اینکه در کتابخانه عمومی هریس به نیازهای دانش‌آموزان، دانشجویان، کنکوری‌ها و دیگر گروه‌های جامعه پاسخ داده میشود، افزود: کتابخانه شهید محمد رضا فخیمی و امام صادق(ع) یک سالن مطالعه ویژه آقایان، بانوان و محققان با ظرفیت نزدیک به ۲۰۰ نفر دارد که در حال حاضر ۲ هزار نفر از آن استفاده میکنند.

خاکپور ادامه داد: نزدیک به هفت هزار نفر عضو فعال و شاخص در کتابخانه عمومی هریس هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نسل جوان کشور بیشترین زمان بیکاری خود را در دنیای مجازی و اینترنت سپری می‌کنند، گفت: باید فضای مجازی را به مطالعه کتب الکترونیکی سوق دهیم.

امام جمعه شهرستان هریس نیز در ادامه به اهمیت افزایش سرانه مطالعه در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت:  تمام سازمان ها و ارگان ها موظف هستند در جامعه بستر، مطالعه کتاب را فراهم کنند تا اقشار مختلف مردم به سمت مطالعه کتاب وکتابخوانی برود تا شاهد پیشرفت و توسعه کشور باشیم.

حجت الاسلام احمدی، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصت ارزشمندی برای ترویج کتابخوانی و آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره ائمه دانست و افزود: برای برگزاری مطلوب و شرکت حداکثری مردم در این مسابقه، نیاز به همکاری و تعامل دستگاه های مختلف است و تبلیغات و اطلاع رسانی مطلوب می‌تواند بستر برگزاری باشکوه این جشنواره را فراهم کند.

رئیس کتابخانه عمومی شهرستان هریس هم در این جلسه گفت: کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان هریس همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی ارائه خدمات دارند.

میلادی گفت: در جشنواره رضوی از لحاظ رتبه بندی، رتبه برتر را در سطح کشور دارا هستیم و در این جشنواره رضوی حدود سه هزار نفر شرکت کردند.

میلادی ادامه داد: یکی از موارد نذر فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشویق افراد به مطالعه است و روش‌های مختلفی نیز برای ترویج فرهنگ مطالعه وجود دارد؛ این نهاد بصورت واقعی و در فضای حقیقی با دارا بودن هفت کتابخانه تحت پوشش و حمایت در کل شهرستان هریس ارائه خدمات میدهد.

وی گفت: از فعالیت های این حوزه برگزاری مسابقه کتابخوانی، نشست کتاب و کتابخوان، جمع خوانی، نشت و بررسی نقد کتاب، مسابقه نقاشی و کار دستی در سطح کودکان و نوجوانان است که می‌تواند انگیزه افراد برای مطالعه را افزایش دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.