یاووز سلیم اوزدن: امکان ترددهای فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور در ایام کرونا بیش از پیش مهیا گردد / رضا کامی پیشنهاد داد؛ استفاده از یک طرح ویژه در راستای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری دو جانبه!

خداحافظی وابسته بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز با حضور در اتاق بازرگانی

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: وابسته بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز در خاتمه ماموریت خود با هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز دیدار و از همراهی و پشتیبانی مسئولان اتاق در مدت حضور خود قدردانی نمود.
“یاووز سلیم اوزدن” با اشاره به این که در چهار سالی که در کنسولگری ترکیه در تبریز حضور داشت همواره شاهد حمایت، پشتیبانی و  همراهی فعالان اقتصادی و تجار آذربایجان شرقی در راستای گسترش همکاری اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه بود، اعلام آمادگی خود برای گسترش همکاری دو جانبه در محل جدید ماموریت خود در شهر آنکارا را مطرح نمود.
وی از مسئولان اتاق بازرگانی تبریز خواست تا در شرایط بحران کرونا با هماهنگی به عمل آمده با مسئولان اتاق بازرگانی ایران، امکان ترددهای فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور را بیش از پیش مهیا نمایند.

▪️اتاق‌های بازرگانی آماده گسترش روابط اقتصادی دو جانبه پساکرونایی هستند

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز نیز با قدردانی از تلاش‌های وابسته بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز در خصوص تلاش های وی در راستای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور گفت: ایشان در مرتفع نمودن برخی کاستی‌های پیش آمده همچون باز شدن مرزها و سایر محدودیت های پیش آمده در شرایط پیش رو بعد از شیوه ویروس کرونا  نقش موثری داشت و ما از زحمات بی دریغ ایشان در گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و ترکیه سپاسگزاریم.
رضا کامی با اشاره به سیستم طراحی شده در حوزه گردشگری سلامت در ترکیه که امکان حضور گسترده گردشگران در این کشور را فراهم می آورد پیشنهاد داد تا در حوزه اقتصادی و تجاری نیز چنین طرحی در راستای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری دو جانبه ایجاد گردد.
دبیر هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز در پایان اظهارات خود، آمادگی اتاق‌ها در شرایط کرونایی در جهت گسترش روابط اقتصادی دو جانبه را اعلام نمود.

▪️استعمارگران برای متزلزل نمودن روابط ایران و ترکیه تلاش کرده اند

قاسم قویدل – رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تبریز – با اشاره به اهمیت روابط دو جانبه ایران و ترکیه در گسترش ثبات منطقه‌ای و جهانی خاطر نشان کرد: هر چند کشورهای استعماری در همه ادوار تاریخی در تلاش بوده و هستند تا با متزلزل نمودن روابط دو کشور ایران و ترکیه، منطقه خاورمیانه و غرب آسیا را به منطقه‌ای بی‌ثبات تبدیل نمایند ولی درایت ملت و دولتمردان دو کشور، هرگز چنین شرایطی را برای سوءاستفاده فراهم نکرده است.
یوسف حسینی – رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز – نیز با قدردانی از تلاش‌های وابسته بازرگانی در گسترش همکاری‌های دو جانبه ایران و ترکیه اظهار امیدواری نمود در کوتاه‌ترین زمان ممکن وابسته بازرگانی جدید سرکنسولگری ترکیه در محل ماموریت خود حاضر و اقدامات لازم درجهت گسترش همکاری‌های دو جانبه از سرگرفته شود.

شایان ذکر است در خاتمه این دیدار لوح اهدائی فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی از طرف اعضای هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز به وابسته بازرگانی سرکنسولگری ترکیه تقدیم گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.