شهردار تبریز گفت: در راستای حل مشکل کمبود آب آماده همکاری و مشارکت در اجرای خط ۲ آبرسانی به این کلانشهر از زرینه رود هستیم.

همکاری شهرداری در اجرای خط ۲ آبرسانی به تبریز

به گزارش عصرآزادی آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج شهین باهر روز سه شنبه در جلسه کارگاهی اجرای خط ۲ آبرسانی تبریز که با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، رئیس شورای شهر تبریز، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، معاون عمرانی شهرداری و شهرداران مناطق ۱ و ۹ برگزار شد، افزود: این پروژه یکی از مهمترین طرح های آبرسانی در استان است و اجرای آن نقش مهمی در برطرف شدن مشکلات آب شرب شهر تبریز دارد.

وی با اشاره به اینکه قسمتی از اراضی این پروژه در زمین های شهرداری تبریز قرار دارد، گفت: ما نهایت همکاری را با شرکت آب منطقه ای استان انجام خواهیم داد تا با سرعت گرفتن اجرای پروژه مشکل کمبود و قطعی آب در این کلانشهر مرتفع شود.

در پایان این جلسه همچنین مدیران و مسئولان شهری و استانی از محل اجرای پروژه بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفتند.

 خط دوم آبرسانی تبریز ۱۸۰ کیلومتر طول دارد و به عنوان خط پشتیبان از جنوب استان آذربایجان‌شرقی و از زرینه رود شروع و با گذر از تبریز تا شهرهای باسمنج و شبستر ادامه می یابد.

طرح احداث خط انتقال پشتیبان آبرسانی به تبریز به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی مؤسسه عاشورا اجرا می شود.

خط نخست انتقال آب زرینه رود به تبریز در بخش هایی با استهلاک مواجه است و گاه گاهی دچار ترکیدگی شده و موجب قطعی آب بخش اعظمی از مشترکان این شهر می شود.

۵۵ درصد آب شهر تبریز از طریق خط زرینه‌رود، ۱۳ درصد از سد نهند، ۳۱ درصد از چاه‌ها و مابقی نیز از قنات ها تامین می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.