تأكيد فرماندار هشترود بر مطالبات مردم اين شهرستان ۶۰ ساله مبنی بر برخورداری از اداره هواشناسی

عصرآزادی آنلاین،

?به گزارش خبرنگار عصر آزادی، فرماندار شهرستان هشترود در دیدار با مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی با اظهار گلایه از اینکه این شهرستان با قدمت و سابقه بیش از ۶۰ سال قدمت شهرستانی و قطبیت کشاورزی استان, هنوز محروم از اداره هواشناسی می باشد گفت: مشخص نیست #معیار تأسیس اداره_هواشناسی در شهرستانهایی با قدمت کمتر از هشترود تا کنون چه بوده و چرا این شهرستان همچنان فاقد این اداره مهم است؟

?مهندس امینیان تأکید کرد که اطلاع دقیق و به موقع مردم هشترود از وضعیت آب و هوایی انتظار بجا و #مطالبه به حق آنان است و هواشناسی استان باید این خواسته مردم را بجا آورد.

?وی در ادامه با بیان این نکته که اعلام وضعیت آب و هوایی سایر شهرستانها از صداوسیما موجب حساسیت بیشتر مردم هشترود در این زمینه است تصریح کرد: افکار عمومی با این چالش مواجه است که سایر فعالیتهای شهرستان نیز همانند آن پیش می رود و توجهی از سوی مسئولین منطقه به مسائل و مشکلات مردم نمی شود و این امر #بی_اعتمادی در بین آنان و مسئولین را رقم می زند.

?فرماندار هشترود با صراحت آمادگی برای همکاری و #کمک به تأمین بخشی از اعتبارات _ و زمین مورد نیاز برای تأسیس اداره یا ایستگاه هواشناسی با استاندارد جهانی هواشناسی بيان نمود و تاكيد کرد که ما و مردم منتظر تحقق اقدامات اداره کل هواشناسی استان هستیم.

? مدیر کل هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار و در پاسخ به خواسته فرماندار اظهار داشت: در دنیای کنونی وجود اداره هواشناسی و استفاده از نیروی انسانی دیگر مرسوم نیست و اعلام وضعیت آب و هوایی با استانداردهای جهانی، به صورت سیستمی انجام می شود که درصورت تامین اعتبار و تامین زمین، هواشناسی هشترود از اقلیم شناسی به #ایستگاه هواشناسی سینوپتیک_تکمیلی ارتقا یافته و شاهد اعلام وضعیت آب و هوایی مطلوب مطابق با استانداردهای جهانی دراین شهرستان خواهیم بود.

?علی دولتی در پایان با اشاره به اوضاع اقتصادی کنونی و سیاستهای سازمان هواشناسی تشریح کرد: اکنون واردات تجهیزات هواشناسی سخت است و مقرون به صرفه نیست و بایستی سالانه نسبت به تکمیل ایستگاههای هواشناسی در سطح استان و به ویژه هشترود تلاش کنیم تا بتوانیم رضایت مردم را جلب نماییم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.