رئیس امور پیمان‌ها، از برگزاری 211 مناقصه و 4 مزایده از ابتدای سال 1397 تاکنون خبر داد.

احسان نیروزاد، رئیس امور پیمان‌های شرکت گاز استان البرز عنوان کرد: برگزاری مناقصات الکترونیکی شد/ در امور پیمان‌ها، اشتباهات گران تمام می‌شود

عصرآزادی آنلاین، احسان نیروزاد، رئیس امور پیمان‌های شرکت گاز استان البرز با اشاره به زمان تأسیس شرکت گاز استان البرز اظهار داشت: شرکت گاز استان البرز در سال 1394 تأسیس شد. هر زمان شرکت جدید تأسیس شود، نیاز به زیرساخت دارد و زیرساخت‌ها نیاز به منابع دارند که با تلاشها و زحمت ‌های مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره این منابع تأمین شد.

رئیس امور پیمان‌ها اظهار داشت: بخشی از این زیرساخت‌ها باید از سوی پیمانکار انجام شود. انتخاب پیمانکار طی یک فرایندی انجام می‌شود که بر اساس قوانین و مقررات کشوری و بالادستی است؛ به این شکل که از واحد متقاضی شروع می‌شود در امور پیمان‌ها اسناد تهیه می‌شود و به کمیسیون مناقصات ارائه می‌شود سپس به کمیته فنی بازرگانی و نهایتاً فرآیند انتخاب پیمانکار به تصویب هیئت‌مدیره می رسد.

نیروزاد تصریح کرد: امور پیمان‌ها، در راستای اهداف و مأموریت‌های شرکت گاز استان البرز به‌عنوان یک واحد پشتیبانی به فکر توسعه است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برای توسعه، 4 موُلفه استراتژی، ساختار مبتنی بر استراتژی، تکنولوژی و منابع انسانی مؤثر است.

وی با اشاره به موُلفه اول، استراتژی، اظهار داشت: در امور پیمان‌ها استراتژی گذاشته‌ایم با عنوان

استراتژی انتخاب پیمانکارهای واجد صلاحیت در زمان مناسب به این معنی که ما در حوزه‌های مختلف،

باید پیمانکار واجد صلاحیت در زمان مناسب انتخاب کنیم، که خوشبختانه این امر با همکاری مدیریت

مهندسی، بهره‌برداری، منابع انسانی، امور کالا و سایر واحدها به‌خوبی محقق و پکیج‌های خوبی طراحی‌شده

است.

رئیس امور پیمان‌ها با اشاره به موُلفه دوم گفت: ساختار مبتنی بر استراتژی، دومین مولفه توسعه است که وقتی بخواهیم به استراتژی دستیابی پیدا کنیم، باید ساختار مبتنی بر استراتژی باشد که با کمک های‌ مدیرعامل، مدیر منابع انسانی در بحث نیروهای رسمی و پیمانکاری ساختار نیز تقویت شد و نیروهای قراردادی در ساختار قرار گرفتند.

نیروزاد، موُلفه سوم را تکنولوژی عنوان کرد و گفت: برای دستیابی به تکنولوژی، نرم‌افزار برآورد را جهت تسریع امور تهیه کردیم.

این مقام مسئول، در خصوص موُلفه چهارم، منابع انسانی، گفت: با توجه به اینکه امور پیمان‌ها یک میان رشته است، افرادی که به امور پیمان‌ها می‌آیند باید یک سری آموزش ها ببیند. به همین منظور برای همکاران، کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود که منجر به یادگیری و توانمندسازی آن‌ها خواهد شد. همچنین هرماه یک دوره آموزشی از سوی واحد آموزش نیز برای امور پیمان‌ها برگزار می‌شود تاهمکاران بتوانند آنها را پیاده سازی کنند. چراکه در این امور، با توجه به اینکه قوانین و مقررات کشوری و آئین نامه ها و بخشنامه ها حاکم است، اشتباهات گران تمام می‌شود.

وی گفت: توزیع اسناد در گذشته به صورت کاغذی بوده که این امر مستلزم صرف هزینه و زمان برای پیمانکار است ولی بعد از آن از طریق پایگاه ملی مناقصات به‌صورت الکترونیکی اسناد توزیع می شد به‌طوری‌که تمامی پیمانکاران می‌توانستند به‌صورت الکترونیکی اسناد را دریافت کنند. همچنین در حال حاضرفرآیند برگزاری مناقصات در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) از توزیع تا عودت و فرایند برگزاری مناقصه از طریق این سامانه فراهم شده است.

وی در خصوص کارهای شاخص این امور گفت: برگزاری مناقصات به‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه ستاد از سال گذشته اجرایی شده است که شرکت گاز استان البرز جز پیشروها در این امر است. همچنین تهیه کلیه پکیج‌ها و دستورالعمل‌ها و اسناد مناقصه مطابق منابع از جمله منابع مالی شرکت گاز استان البرز از طریق برگزاری کمیته راهبری پیمان‌ها انجام شد. جلسات با پیمانکاران و صندوق انتقادها و پیشنهادهای امور پیمان‌ها از دیگر مواردی است که موجب شد نقطه نظرات پیمانکاران جمع آوری و پکیج‌ها اصلاح شود.

رئیس امور پیمان‌ها، به برگزاری 211 مناقصه و 4 مزایده از ابتدای سال 97 تاکنون اشاره کرد و گفت: ازجمله پروژه‌های شاخص این مناقصات می‌توان به پروژه فاز اول و دوم خط انتقال 36 اینچ بوئین‌زهرا-کرج، پروژه عملیات اجرایی ساختمان ستاد، پروژه گازرسانی به محور چالوس، پروژه گازرسانی به طالقان، روستاهای ساوجبلاغ، کرج، اشتهارد و نظرآباد در حوزه مهندسی اشاره کرد. همچنین می توان در حوزه بهره برداری پکیج های یکپارچه بخش های خدمات و تعمیرات در مناطق و نواحی در سطح استان و در بخش های خرید ایستگاه لوله اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.