با از دست دادن 221 بیمار دیگر شمار قربانیان کرونا از مرز 15 هزار نفر گذشت

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت مجموع بیماران کووید۱۹ را تا به امروز با خبر دادن از شناسایی 2 هزار 621 بیمار جدید در طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور، 284 هزار و 34 نفر اعلام کرد.

دکتر لاری همچنین با اظهار تاسف  نسبت به از دست دادن 221 مبتلا به کرونا در یک روز گذشته گفت؛ شمار جان باختگان ناشی از  این بیماری به ۱۵ هزار و  74 نفر رسیده است.

وی  افزود: 3667 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند اما خوشبختانه تاکنون 247 هزار و 230 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

لاری  با اشاره به تعداد 2 میلیون و 254 هزار و 123 آزمایش تشخیص کووید۱۹ انجام شده  در کشور اذعان داشت همچنان شاهد افزایش موارد ابتلا و فوتی در کل کشور هستیم و  در حال حاضر ۲۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت  تشریح کرد؛ : همانند روز‌های گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی از  هشدار دهنده بودمن وضعیت استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد؛به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در استانی مانند فارس با افزایش هشت شهرستان به شهرستان های قرمزو رسیدن شش شهرستان به هشدار، موارد بستری به دو برابر افزایش پیدا کرده است .

همچنین در استان خراسان رضوی با قرمز بودن 17 شهرستان و هشدار دهنده بودن 6 شهرستاننیز چنین شرایط دوبرابرشدن موارد بستری حاکم است.

لاری در پایان با تاکید بر لزوم رعایت اصول سه گانه بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل و بویژه به هنگام حضور در تجمعات و مکان‌های سربسته  از هموطنان خواست تا از سفر‌های غیر ضروری، حضور در محل‌های شلوغ، برگزاری مراسم عزاداری و عروسی پرهیز کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.