سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان از جایگاه ویژه آذربایجان شرقی در توسعه روابط ایران با آذربایجان خبر داد و گفت: به دنبال توسعه مراودات اقتصادی هستیم.

جایگاه ویژه آذربایجان شرقی در توسعه روابط ایران با آذربایجان

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از مهر سیدعباس موسوی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در تبریز گفت: جایگاه تبریز و آذربایجان شرقی در روابط بین دو کشور ویژه است و باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران با بسیاری از کشورهای دوست و همسایه، همپای روابط سیاسی پیش نرفته است، ادامه داد: باید برای رفع این نقیصه تلاش کنیم.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا جایگاه آذربایجان شرقی در روابط بین دو کشور ایران و آذربایجان ارتقا یابد، افزود: این استان ظرفیت‌های ویژه و بزرگی دارد که باید از آنها استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی نیز رویکرد مهم ما است و کار اصلی سفارت ایران در باکو، توسعه روابط اقتصادی دو کشور است، گفت: نقش استان‌های مرزی در توسعه روابط با کشورهای همسایه مهم بوده و ظرفیت‌های کم‌نظیر استان آذربایجان شرقی در این زمینه بر کسی پوشیده نیست.

موسوی با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان موقعیت خوبی در خصوص دسترسی به بازار روسیه و اروپا دارد، گفت: تمرکز ما بر روی توسعه مبادلات تجاری است و حمایت استان آذربایجان شرقی در این زمینه مؤثر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.