فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از کشف محموله پوشاک خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال از یک دستگاه اتوبوس در این شهرستان خبر داد.

محموله ۲ میلیارد ریالی پوشاک قاچاق در مراغه کشف شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین به نقل از ایرنا سرهنگ رمضان الهوردیان در گفت و گو با خبرنگار افزود:  در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با قاچاق کالا، ماموران مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی این شهرستان در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی اتوبوس مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی ماموران از این خودرو، تعداد ۴۵۰ بسته انواع پوشاک خارجی قاچاق به ارزش ۲۰۰میلیون تومان فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف و در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه یک نفر متهم به مرجع قضایی تحویل شد.

دستگیری سارق حرفه ای مراغه

فرمانده انتظامی مراغه همچنین از دستگیری سارق حرفه ای قطعات و لوازم داخل خودرو در این شهرستان خبر داد.

الهوردیان افزود: در پی چند فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو درسطح شهرستان موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تلاش بی وقفه  شبانه روزی و تحقیقات فنی ماموران پلیس، سارق حرفه ای و سابقه دار در این خصوص شناسایی و با هماهنگی لازم دستگیر شد.

وی اضافه کرد: در بازجویی های انجام شده، متهم با مشاهده اسناد و مدارک به دست آمده به ۱۰ فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهر اعتراف کرد و از مخفیگاه وی نیز اقلام مسروقه قابل توجهی از جمله چندین دستگاه ضبط و پخش خودرو و اقلام ممنوعه دیگر کشف شد.

اللهوردیان با بیان اینکه اموال مسروقه بعد از شناسایی به مالباختگان تحویل شد، گفت: متهم با تشکیل پرونده برای برخورد قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

وی افزود: یکی از مهم ترین بسترهای وقوع سرقت در این پرونده، بی توجهی صاحبان خودرو ها به توصیه های پلیس و عدم بکارگیری از تجهیزات ایمن و بازدارنده از سرقت بوده است.

فرمانده انتظامی مراغه تاکید کرد: شهروندان به هشدارهای پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت که توسط کارشناسان انتظامی ارائه می شود توجه داشته و جهت پیشگیری از سرقت، خودرو خود را به تجهیزات ایمنی لازم از جمله قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان مجهز کنند.

کشف بیش از ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در مراغه 

فرمانده انتظامی مراغه همچنین از کشف محموله سیگار قاچاق در این شهرستان توسط پلیس خبر داد.

اللهوردیان اعلام کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از اتوبوس توقیف شده تعداد ۴۵ هزار و ۶۰۰ نخ سیگارخارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیون تومان را کشف کردند و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

وی با بیان اینکه پلیس با تمام توان با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی برخورد می کند از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت مجرمانه توسط قاچاقچیان، از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به دستگیری مجرمان اقدام شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.