آرامستان هایی که هنوز شاهد مراسمات پرتجمع تدفین است.

افزایش آمار جان باختگان کرونا در هشترود به 14 نفر

به گزارش خبرنگار عصر آزادی آنلاین، رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود در نشست ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، با تاکید بر شدت افزایش صعودی بیماری کرونا در این شهرستان از 28 تیرماه آمار مبتلایان را 352 نفر و تعداد جان باختگان ناشی از ویروس کووید ۱۹ را 14 نفر اعلام کرد.

دکتر بابایی ترکیب جمعیتی مبتلایان را 194 نفر زن و 155 نفر مرد و با بیشترین ابتلا در رده سنی31 الی ۶۰ سال و با بیشترین درصد ابتلا در زنان خانه دار بیان نمود و گفت؛ تاکنون 1889 مورد مراجعه با علائم بیماری تنفسی داشته ایم که  216 مورد بستری بوده است و در حال حاضر شش نفر بر اثر ویروس کرونا در بیمارستان بستری هستند که یک نفر از آنها در وضعیت شدید بیماری قرار دارد.

وی همچنین اظهار داشت که تاکنون 19 نفر از کادر بهداشت و درمان هشترود به این ویروس مبتلا شده و بهبود یافنه اند اما در حال حاضر یک نفر از آنها در بیمارستان امام رضا تبریز بستری است و در وضعیت سخت بیماری قرار دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان افزود؛ در حال حاضر علیرغم سخت گیری در انجام نمونه گیری نسبت به قبل، روزانه با 3 تا 4 مورد ابتلا در سطح شهرستان روبرو هستیم که  نسبت به هفته گذشته که 8 مورد ابتلای روزانه داشتیم روند کاهشی پیدا کرده است چرا که ما در هفته گذشته روزی را تجربه کرده ایم که تا 18 مورد ابتلا در یک روز مراجعه به مراکز درمانی وجود داشته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود خاطرنشان کرد طبق دستور دادستانی استان برگزاری مراسمات ممنوع است و خوشبختانه با کاهش موارد برگزاری مراسمات پرتجمع عروسی هستیم اما در آرامستان های هشترود مراسمات پرتجمع برای متوفیان برگزار می شود که یکی از مهم ترین محل های تهدید به ابتلا در این شهرستان بدل شده است. تاکنون 8 نفر از برگزار کنندگان مراسمات علیرغم تذکر قبلی به دلیل تخطی از قانون رعایت سلامت مردم که مصوب ستاد ملی کروناست به مراجع قضایی معرفی شده اند.

دکتر بابایی در پایان از مواردی چون اصرار بی مورد برخی از افراد بر انجام تست از آنها، پنهان کاری تعدادی از مبتلایان و عدم رعایت قانون ۱۴ روزه قرنطینه از سوی آنها، شرایط نامناسب و ناهماهنگ دفن متوفی انتقاد کرد و مهمترین چالش پیش روی کرونا در این شهرستان را تدفین موارد کرونایی در این شهرستان و همچنین نگرانی از افزایش آمار در اثر بی توجهی مردم و افزایش تجمعات در ماه محرم بیان نمود و بر تدوین پروتکل های بهداشتی در این زمینه تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.