تاکید جهانگیری بر ضرورت بروزرسانی بسته‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی همپای تحولات اقتصادی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان، با تأکید بر همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی برای تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: با توجه به اینکه معادلات اقتصادی به سرعت در حال تغییر است، بنابراین این بسته‌ها نیز باید به صورت مستمر و متناسب با تحولات اقتصادی به‌روز شوند.

 علی جهانگیری، پیشنهاد تشکیل اتاق فکر سرمایه‌گذاری  را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگرچه اصل این کار ایده خوبی است اما بابد توجه داشته باشیم که مشکل اصلی ما در حوزه سرمایه‌گذاری از لحاظ عملیاتی است نه از منظر فکری و نطری، و به نظر می‌رسد که برای تحرک‌بخشی به این حوزه، نیاز به عزم و تلاش جدی و همگانی داریم.

وی با تأکید بر اصلاح فرایندها در حوزه سرمایه‌گذاری افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری که به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی می‌شوند باید از هر نظر آماده سرمایه‌گذاری باشند و نمود عدم وجود نبود زیرساخت‌ها پس از ورود سرمایه گذاران درست نیست و باید این روند اصلاح شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات بخش صنعت و تولید را ضروری دانست و تاکید کرد: کارگروه‌هایی مانند کارگروه تسهیل، ظرفیت‌های قانونی بالایی دارند و در صورتی که از این ظرفیت‌ها استفاده شود بسیاری از مشکلات قابل حل است.

وی با طرح این مهم که بر این‌که اجازه انباشت پرونده در کارگروه تسهیل را نداده‌ایم، افزود: در حال حاضر هر هفته چند جلسه کارگروه تسهیل را برگزار می‌کنیم و تعداد پرونده‌ها نیز افزایش یافته است تا مشکلات واحدها در سریع‌ترین زمان حل شود.

 جهانگیری همچنین تأکید کرد: همه دستگاه‌ها موظف هستند تهدیدها و فرصت‌های حوزه‌های مختلف اقتصادی را شناسایی و در اختیار دبیرخانه کارگروه امور اقتصادی قرار دهند تا برای مشکلات در زمان مناسب راه حل پیدا شود.

با

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.