صبر و امان مردم درگیر شهر پر از چاله و گودال

عصر آزادی آنلاین، ژیلا اسدی

قصه چاله ها و دست اندازها در معابر هشترود کهن سر درازی دارد و سالهاست که حکایت درگیری روزانه شهروندان با وضعیت اسفناک کوچه و خیابان هایش, رضایت از زندگی در آن را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.
نارضایتی از مدیریت نادرست شهری در این مورد چنان بالاست که به موضوع بحث روزمره شهروندان و گله و شکایت و درد دل آنها در هر فرصتی شده است.رانندگان هشترودی می گویند که در عبور از دست اندازها و برای جلوگیری از آسیب به جلوبندی خودروهایشان به قهرمانان ماشین رانی بدل شده اند.
محمد راننده آژانس با گلایه جدی از وضعیت چندین ساله آسفالت این شهر می گوید: در تمام مناطق این شهر انواع و اقسام چاله,بقایای حفاری, دست اندار و سرعت گیرهای غیر استاندارد را می توان دید که اگر هنگام عبور از انها دقت نکنیم فاتحه جلوبندی ماشین را باید خواند.
وی می گوید مسئولان با کم کاری و سهل انگاری حقوق شهروندان هشترودی را سالهاست زیر پا گذاشته اند و هر روز کوچه و خیابانی را حفاری می کنند اما تکمیل آنها ماهها به طول می انجامد و توجه به وضعیت زندگی مردم در این معابر فاجعه, تنها بحث نامرئی پروژه هاست.
معصومه دانشجوی دانشگاه پیام نور هشترود می گوید: چندین سال است که کلیه مسیرهای ورودی به دانشگاه در وضعیت اسفناکی است و هم خیابان دانشگاه وهم آخرین مسیر منتهی به آن بیشتر شبیه به جاده خاکی یک روستای دور افتاده است تا یک مسیر شهری برای یک مرکز آموزشی.

یکی از شهروندان هشترودی ساکن کوچه گلستان ۴۰ اظهار دارد: فقط در سرتا سر کوچه ما, دهها چاله و گوادال بزرگ و به فاصله کم از هم وجود دارد که من با قاطعیت می گویم هشترود اولین و رکورددارترین شهر از نظر فاجعه آسفالت معابر است.
مرتضی مکانیک باتجربه این شهر نیز سر صحبت را چنین باز می کند؛ بیشتر تعمیرات مربوط به جلوبندی و کمک فنر و .. خودرو در هشترود به دلیل صدمات ناشی از تردد طولانی در دست اندازها و گودال های شهر است و میزان کمی از آن مربوط به تصادفات شهری است.
وی می افزاید این در حالی است که به دلیل کوچه ها و خیابان های تنگ و باریک شهر, رانندگان امکان رانندگی با سرعت بالا را ندارند و خودروها صرفا با سرعت پایین چنین صدماتی را می بینند و قطعا در سرعت های بالا سوانح رانندگی و خسارات بیشتر می شود.
وضعیت اسفناک معابر هشترود در حالی است که شهردار پیشین این شهر در آبان سال 97 از آغاز نهضت آسفالت ریزی در این شهرستان خبر داده بود و در گفتگو با خبرنگاران این شهر اظهار داشته بود که تمامی کوچه ها و خیابان هایی که آسفالت نامناسبی دارند بهسازی خواهد شد .
شهردار فعلی هشترود نیز در دی ماه سال 98 در یک نشست خبری در مورد علل عدم آسفالت خیابان های سطح شهر در سال گذشته از عدم تخصیص هر گونه حواله قیر به شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر و عدم قدرت تامین قیر به صورت آزاد به دلیل قیمت بالای آن بالای آن سخن گفته بود و اعلام کرده بود رایزنی هایی در این خصوص صورت گرفته است و ما منتظر تحقق عملی شدن وعده ها هستیم.
پورصادق در پاسخ به نارضایتی ها درمورد خیابان دانشگاه هشترود گفته بود ما بدنبال عملیات اساسی هستیم و چون در قسمت انتهای بلوار این خیابان هنوز مصالحه ای صورت نگرفته است هر گونه احداث جدول و آسفالت ریزی هدر رفت منابع می باشد و با تکمیل مصالحه ها اقدام اساسی صورت خواهد گرفت تا یک خیابان ۲۴ متری در آنجا داشته باشیم.
اگرچه اقدامات شهردار اخیر در حوزه عمرانی این شهر و نمود آغاز برخی عملیات در راستای اجرای طرح ها در مقایسه با سال های گذشته نشان از همت و تلاش وی برای پیشبرد اهداف و برنامه ریزی های اعلام شده است اما درنتیجه کار آنچه به صورت پایان یافته در پرچالش ترین پروژه های عمرانی این شهر از قبیل آسفالت معابر و خیابان ها به ویژه خیابان دانشگاه مشاعده می شود پیشرفت لاک پشتی این پروژه هاست.
شایان ذکر است که خیابان دانشگاه از نقاط کلیدی تردد شهروندان این شهر به دلیل مسیر اصلی ساکنین مسکن مهر؛ خیابان اصلی و ورودی به دانشگاه پیام نور و از خیابان های اصلی منتهی به تنها بیمارستان این شهر می باشد که در صورت پایان بازسازی آن نفسی به این شهر از حیث کاهش بار ترافیکی نیز داده می شود.
عصر آزادی آنلاین برای بررسی ابعاد بیشتر این مهم در شهرستان هشترود و برای تکمیل علل و چرایی و موانع پیش رو در نظر دارد گفتگویی اختصاصی با مهدی پور صادق شهردار کنونی و همچنین شورای شهر این شهرستان انجام دهد تا دلایل عدم پیشرفت پروژه های عمرانی مربوط به شهرداری به ویژه عدم آغاز نهضت آسفالت ریزی و وضعیت فاجعه بار معابر و خیابان ها را بیشتر و بهتر واکاوی نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.