استاندار آذربایجان شرقی گفت: فعالیت نهادهای حقوقی باید به استقرار هرچه بیشتر عدالت و مبارزه با ظلم و فساد در جامعه منجر شود.

تاکید استاندار آذربایحان شرقی بر ضرورت افزایش آگاهی حقوقی مردم

به گزارش عصرآزادی آنلاین، استاندار آذربایجان شرقی امروز در دیدار رئیس و اعضای هیأت مدیره مرکز وکلای دادگستری استان باتاکید بر ضرورت آگاهی عموم مردم  با نهاد وکالت و علم حقوق اظهار داشت: آشنایی اقشار مختلف جامعه با علم حقوق و انجام تکالیف و تعهدات خود نسبت به دیگران، یکی از جدیدترین شاخصه‌های باسوادی در دنیا محسوب می‌شود در حالیکه اطلاعت حقوقی مردم ما بسیار اندک است.

محمدرضا پورمحدی افزود :دستگاه‌های مختلف  باید نهایت همکاری خود را برای تحقق این مهم داشته باشند و هادهایی مانند مرکز وکلای قوه قضائیه برای افزایش اطلاعات حقوقی مردم و آشنایی شهروندان با حقوق و تکالیف خود اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تببین  اهمیت ساماندهی فعالیت وکلا در جامعه  در راستای پیشگیری از مشکلات حقوقی اذعان داشت:  بسخت‌گیری در سنجش صلاحیت علمی وکلا ،آسیب‌شناسی مشکلات موجود؛ نظارت بر فعالیت وکلا و برخورد با متخلفان، از جمله موضوعاتی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا روز به روز شاهد استقبال مردم از مراجعه به وکلای متخصص و متعهد باشیم تا هر فارغ التحصیل حقوقی خود را وکیل معرفی نکند.

پورمحمدی با  حائز اهمیت قلمداد نمودن رویکرد جدید قوه قضائیه در مبارزه با فساد تصریح کرد: برخورد قاطع با مفسدان درون‌سازمانی نیز از جمله مولفه‌هایی است که نویدبخش مبارزه قاطع با خائنان به مردم و انقلاب اسلامی است تا امید در بین مردم فزونی یابد.

رئیس مرکز وکلای دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه، افزود: بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از وکلای استان، عضو مرکز وکلا هستند.

علی آقاپور افزود: مرکز وکلای دادگستری استان، آمادگی خود را برای همکاری هرچه بیشتر با دستگاه های اجرایی و سازمان های دولتی برای جلوگیری از تضییع بیت المال و همچنین حمایت از افراد نیازمند و بی بضاعت اعلام می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.