به دنبال پیگیری مشکل آب از سوی جحت الاسلام آل هاشم، تیمی از وزارت نیرو وارد تبریز شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، به دنبال پیگیری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  هیئتی از وزارت نیرو و آب و فاضلاب،برای بررسی آخرین وضعیت تأمین و توزیع آب کلانشهر تبریز صبح امروز به استان آذربایجان شرقی سفر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در  این جلسه از تلاش وزارت نیرو برای رفع مشکل تأمین و توزیع آب تبریز و حسن ظن وزیر نیرو قدردانی نمود و  با تاکید بر اطمینان خاطر خود  نسبت به تلاش همه مسئولان استانی و سراسری در  پیگیری این مشکل اظهار داشت : مکالمه تلفنی من با وزیر از بابت گلایه نبود و از حضور همه این عزیزان تشکر می‌کنم.

وی همچنین با اشاره به فرسودگی خط لوله انتقال آب از سد نهند، محدودیت‌های در شبکه توزیع، تکمیل رینگ شهر و افزایش ذخیره مخازن آب، توجه جدی مسئولان به طرح انتقال آب ارس به تبریز به عنوان یک راهکار اساسی برای تأمین پایدار آب آشامیدنی این کلانشهر را خواستار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز در این دیدار  از افزایش ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتری روزانه ظرفیت تأمین آب شرب تبریز در روزهای آینده از طریق شناسایی و تعدیل مصارف صنعتی و ویلاها با اولویت تأمین آب شرب اقدام  خبر داد و  اظهار امیدواری کرد که با این راهکار، بخشی از مشکل تأمین و توزیع آب در این شهر مرتفع خواهد شد.

وی همچنین از ترمیم خط لوله انتقال آب از سد نهند، استفاده از ظرفیت مخازن سدهای نزدیک به خط آبرسانی زرینه رود به عنوان راهکارهای میان مدت تولید آب یاد کرد و بر ضرورت توجه به طرح انتقال آب از ارس به شمال و شرق دریاچه ارومیه برای تأمین آب تبریز و تعداد دیگری از شهرها و روستاهای مسیر را به عنوان راهکار بلندمدت تاکید کرد.
غفارزاده همچنین از بررسی افزایش ظرفیت تصفیه تصفیه خانه زرینه‌رود با هدف افزایش تأمین آب به عنوان یک راهکار دیگر نام برد و اعلام کرد: آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در حال بررسی این موضوع است

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.