کمبودی در تامین امکانات بستری و درمان بیماران کرونا در آذربایجان شرقی نداریم

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون سیاسی، امنیتی و اجنماعی استاندار آذربایجان‌شرقی در نشست شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی با تاکید بر این مهم که مشکلی در ارائه امکانات فیزیکی در بستری و درمان بیماران نداریم اظهار داشت: کادر درمان استان در درمان این بیماری انگیزه و تمرکز کافی دارند.
علیار راستگو در همچنین از اهمیت یادگیری شیوه های همزیستی با کرونا تحت تدابیر و سه اصل اساسی پروتکل های بهداشتی ازجمله زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعیه دلیل زمانبر بودن کشف و تولید و توزیع واکسن سخن گفت تا ابتلا و فوتی ها روند کاهشی بگیرد.
وی همچنین رعایت جدی پروتکل های لازم در ایام ماه محرم به ویژه در خصوص عدم توزیع نذورات و سوق آن به سمت احسان ماسک یا بسته های مواد خشک به نیازمندان را مورد تاکید قرار داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست لزوم حساس سازی مردم نسبت به بیماری کرونا به وسیله روش های اقناعی و آگاهی دهی توسط پزشکان و متخصصان حوزه سلامت را نیز مورد اشاره قرار داد و نقش رسانه ها برای مطرح کردن این موضوعات به ویژه فداکاری های کادر درمان را کلیدی و حائز اهمیت خواند.
دبیر شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی گفت: مسولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز باید نسبت به ارائه اطلاعات کافی در خصوص ابعاد جدید بیماری و مکان های پرخطر تبریز و دیگر شهرهای استان به مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی اقدام کنند.
شایان ذکر است تاکنون ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

شایان ذکر است با نزدیکی به هفته دولت فرصت مناسبی برای گفت و گو با مردم و بیان عملکرد واقعی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و نهادهای متعدد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.