مدارس دولتی حق دریافت هیچ هزینه‌ای با عنوان حق ثبت نام ندارند

به گزارش عصر آزادی آنلاین،مدیر آموزش و پرورش شهرستان هشترود در گفتگو با عصر آزادی آنلاین با بیان اهمیت آسودگی خاطر والدین از رایگان بودن ثبت نام دانش آموزان, از غیر قانونی بودن دریافت هر گونه هزینه در هنگام ثبت نام در مدارس دولتی خبر داد.

بهمن اقدمی بااشاره به اینکه مدارس تنها حق دریافت حق بیمه و هزینه کتب درسی را دارند تشریح کرد: در صورتی که والدین به صورت داوطلبانه خواهان مشارکت در پرداخت هزینه‌های مدرسه باشند، این پرداخت وجه بعد از بازگشایی مدارس و هنگام ثبت‌نام هیچ مبلغی نباید پرداخت شود.

وی تصریح کرد: دغدغه مردم برای پرداخت شهریه هنگام ثبت‌نام، دغدغه ما هم هست و به مدیران توصیه شده که امر ثبت‌نام با آرامش پیش برود و والدین نباید نگرانی مالی در امر ثبت نام داشته باشند.

▫️رئیس ستاد ثبت نام دانش اموزان در خصوص مدارس غیر انتفاعی نیز افزود: این مدارس هم صرفا باید شهریه های مصوب مختص مدارس غیر دولتی در مقاطع مختلف را دریافت نمایند و دریافت هزینه های جانبی برای برگزاری جشن و غذا و …در شرایط فعلی تخلف است.

وی خاطرنشان کرد: والدین اطمینان خاط داشته باشند که  هم ضوابط از سوی مدیران  مدارس به درستی اعمال خواهد شد و  اگر موردی از تخلف در این زمینه مشاهده شد و گزارشی دریافت نمودیم، برخورد ستاد ارزیابی ثبت نام را به دنبال خواهد داشت .

عصر آزادی آنلاین؛ ژیلا اسدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.