ایران در ساخت تجهیزات پیشگیری از کرونا، جایگاه خوبی در دنیا دارد

به گزارش عصر آزادی آنلاین مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به ساخت دستگاه ونتیلاتور، سی تی اسکن و انواع کیت های تشخیصی، از آغاز تولید تجهیزات پیشگیرانه، تشخیصی و درمان بیماری کرونا خبر داد.

حسین وطن پور  اظهار داشت:  شرکت‌های دانش بنیان در تولید دانش فنی و ساخت محصولات و تجهیزات پیشگیرانه، تشخیصی و درمان بیماری کرونا، از جمله اقدامات شرکت های دانش بنیان در چند ماه گذشته است که به نتیجه رسیده و محصولات وارد بازار داخل یا حتی بازار بین المللی شده است و همپای کشورهای پیشرفته دنیا حرکت می‌کند.

وی، اقدام به تولید دارو و واکسن بیماری کرونا را از دیگر اقدامات شرکت های دانش بنیان اعلام کرد و افزود: این فعالیت ها افتخارات بزرگی برای کشور است و نظام سلامت در ارایه خدمات بهتر و تامین مایحتاح، خود موفق عمل کرده است.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با یادآوری این که ایران در هیچ موردی نسبت به مراکز تحقیقاتی پیشرفته دنیا عقب نیست، گفت: در مورد محصولات و تجهیزات پیشگیری از کرونا، جایگاه خوبی در دنیا داریم و در آینده می توانیم این محصولات را به صورت چشمگیری صادر کنیم.
وطن پور تصریح کرد: پس از تامین نیازهای داخلی، می توانیم انواع محصولات و تجهیزات تولیدی را به کشورهای دیگر به خصوص کشورهای همسایه صادر کنیم.
وی ادامه داد: در شرایطی که کشور دچار رکود در بعضی کسب و کارها شده است، شرکت های دانش بنیان در زمینه اشتغال زایی موفقیت های خوبی داشته اند به عبارتی در حوزه دانش بنیان ها شاهد رشد اشتغال هستیم.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت حمایت جدی تر از شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی را ضروری دانست و گفت: با حمایت های جدی تر دولت و مجلس شورای اسلامی می توان شاهد رشد فزآینده فعالیت های این مجموعه ها بود.
وطن پور با یادآوری این که درمورد کرونا سه موضوع مهم پیشگیری، تشخیص و درمان مطرح است، افزود: با شیوع این بیماری در کشور از اواخر بهمن ماه شرکت های دانش بنیان فعال شدند و در حوزه های مختلف کرونا به صورت جدی وارد شدند و امروز شاهد دستاوردهای بزرگ آنها در کشور هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.