افزایش سرانه فضای سبز منطقه آزاد ارس به 3 برابر استانداردهای جهانی

به گزارش عصر آزادی آنلاین،بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مطنقه آزاد ارس، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش سرانه فضای سبز محدوده منطقه آزاد ارس به 85 مترمربع به ازای هر نفر خبر داد و گفت: سرانه فضای سبز منطقه آزاد ارس سه برابر استانداردهای جهانی است.
محسن نریمان با  اشاره به شاخص متعارف و قابل قبول 25 متر مربع برای هر نفر  از سوی محیط زیست سازمان ملل متحد سرانه متعارفاذعان داشت بر اساس  سرشماری‌های به‌عمل آمده سرانه فضای سبز منطقه آزاد ارس به بیش از سه برابر استانداردهای جهانی افزایش یافته است.

وی فضای سبز و افزایش سرانه‌ی آن  را یکی از مباحث اساسی در برنامه ریزی و مدیریت شهری منطقه آزاد ارس قلمداد نمود و  تاکید کرد: پیش از هرنوع برنامه ریزی برای توسعه شهری، استانداردهای توسعه فضای سبز معین و مشخص می‌شود.

مدیر عامل سازمان  منطقه آزاد ارس، کل مساحت فضای سبز در منطقه آزاد ارس را بیش از یک میلیون و 490 هزار متر مربع بیان نمود که به گفته وی نسبت به سال های 97 و 96 رشد 60 درصدی را به‌همراه داشته است.

نریمان در ادامه یادآور شد: سال گذشته در مجموع 9 هزار اصله درخت و درختچه در معابر محدوده شامل باند کندرو و رفیوژهای ورودی و بلوارهای اصلی و جداره شهری کاشته شده که با احتساب آن،  تعداد درختان کاشته شده  در ارس به 70 هزار درخت افزایش یافته است.

وی، در پایان با اشاره به این‌که مدیریت منابع و صرفه جویی در بخش فضای سبز اهمیت بسزایی دارد، گفت: به‌دنبال اتخاذ راهکارهای جدید و جایگزین در راستای مدیریت مصرف منابع سازمان منطقه آزاد ارس و کاهش هزینه‌ها، سال گذشته علی‌رغم افزایش فضای سبز به نسبت سال‌های قبل در هر ماه بالغ بر 500 میلیون ریال در حوزه نگهداری فضای سبز صرفه جویی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.