اولتیماتوم خزانه دار شورای شهر؛ اگر حقوق کارگران پرداخت نشود حقوق اعضای شورای شهر را پرداخت نخواهم کرد! انتقاد محمدحسن اسوتچی از عدم پرداخت بموقع حقوق کارگران؛ با عدم پرداخت حقوق، خود کارگر را خشک می‌کنیم!

گزارش “عصرآزادی” از جلسه شماره ۱۹۶ شورای شهر تبریز؛ اگر شورا و شهرداری بتوانند پاسخگوی افکار عمومی باشند کلکسیونرهای تبریزی را به حال خود رها کنند!

عصر آزادی آنلاین  ✍گزارش از: شهرام صادق زاده

یکصد و نود و ششمین جلسه رسمی شورای پنجم شهر تبریز لحظاتی پیش به ریاست شهرام دبیری و با حضور اعضا و شهردار تبریز در محل عمارت تاریخی ساعت برگزار شد.

در جلسه امروز ترکیب اعضای شورای شهر در کمیسیون های تخصصی شورا و شهرداری تبریز مشخص شده و تکلیف کمیسیون سرمایه گذاری به جلسه آتی موکول گردید.
در این جلسه مشاجره لفظی بین محرم محمدزاده و محمدباقر بهشتی به کانون توجه رسانه ها تبدیل شد تا آنجا که محرم عمی با صدای بلند به انتقاد از عملکرد رئیس مرکز پژوهش های شورا پرداخت.

▪️شورا در تکریم بازنشستگان عملکرد موفقی نداشته است

رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای جلسه با اشاره به اینکه بازنشستگان جزو اقشاری هستند که پس از بازنشستگی دچار مشکل می شوند گفت: علیرغم تاکیدات فراوان شورا، آنطور که باید و شاید در تکریم این عزیزان اقدامی انجام نداده نشده است.
شهرام دبیری با ذکر این نکته که ظاهرا برخی از کارگران شرکت بهره بردار مترو حدود ۴ ماه است که حقوق دریافت نکرده اند افزود: مگر می شود بدون دریافت حقوق به زندگی پرداخت و از پس مشکلات برآمد؟
وی ادامه داد: در باقی مانده عمر شورای پنجم شهر تبریز باید تقسیم کار نموده و به وظایف قانونی شورا عمل کنیم.
دبیری اضافه کرد: شرکت در انتخابات سال آینده ربطی به کار اعضای فعلی ندارد و باید سال پایانی به منزله پایان کار شورا محسوب نشود!

▪️شهرداری اجاره یکساله مرکز نگهداری مبتلایان اوتیسم را پرداخت می کند

در ادامه جلسه، از تلاش هـای ارزنـده “فرج محمـدقلیزاده” عضو شورای شهر تـبریز، “محمـدعزتی” معـاون شـهرسازی و معمـاری و “مجیـد اکبری” رئیس کمیسیونهای ماده 100 شهرداری تبریز بابت الکترونیکی کردن و هوشمندسازی مفاد کمیسیونهای ماده ۱۰۰ شهرداری تبریز تقدیر و تشکر به عمل آمد.
همچنین لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز و پرداخت اجاره بهاء یک واحد مسـکونی واقع در خیابان عباسی با مساحت حدود 250 مترمربع برابر قرارداد اجـاره بهـاء از قرار ماهیانه چهـل و نه میلیون ریـال به مـدت یکسال جهت استقرار و نگهداری مبتلایان اوتیسم مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت و به تصویب رسید.

▪️در دنیای مدرن، مدرک جایگاهی ندارد بلکه تخصص مهم است

در اواسط جلسه، محرم محمدزاده بر سر تایم بندی صحبت های اعضا به انتقاد پرداخت و این امر زمانی تشدید شد که محمد باقر بهشتی، عضو قانونمند شورا از رعایت تایم جلسه و تذکرات اعضا سخن به میان آورد و با اعتراض محرم محمدزاده مواجه شد!
محمدزاده گفت: هر آیین نامه ای، تایم مخصوص به خود را دارد، لذا قرار نیست ما به حرف های یک نفر بالاجبار گوش فرا دهیم!
البته این تنش به درازا نکشید و در نهایت شهرام دبیری، اعضا را به آرامش دعوت کرد.
محمدزاده در لا به لای بررسی آیین نامه اجرایی تبصره 27 بودجه مصوبه سال 1399 شهرداری تبریز، محرم محمدزاده تذکر جالبی داد و گفت: به همه اعضای هیئت علمی دانشگاه ها احترام قائل هستم اما همه چیز در مدرک نیست.
وی با اشاره به اینکه جوانان امروز با در دست داشتن مدرک تحصیلی آکادمیک خود، از بیکاری رنج می برند افزود: در دنیای مدرن امروز، مدرک جایگاهی ندارد بلکه تخصص مهم است!
این آیین نامه در نهایت با انجام اصلاحات جزئی و تشکیل یک گروه از بین اعضا شامل محمدباقر بهشتی، فرج محمد قلیزاده و سونیا اندیش برای بازنگری مجدد، بازگردانده شد.

▪️هر کس از دانشگاه بازنشسته شد در شهرداری استخدام می شود!

سونیا اندیش در یک تذکر با اشاره به دستور بررسی آئین‌نامه اجرایی تبصره 27 بودجه مصوبه سال 1399 شهرداري تبریز گفت: خدمات مشاوره‌ای بسیار روشن نوشته شده است یعنی کسانی که بازنشسته می شوند در شهرداری‌ استخدام می شوند.
وی افزود: قانون مشخص است و نباید هیئت علمی را وارد شهرداری بکنیم، اشل بندی وجود ندارد و یا خیلی مبهم است.
اندیش خاطرنشان کرد: در تبصره ماده دوم بیش از حد دست باز گذاشته شده و این امکان را فراهم می کند هر کس از دانشگاه بازنشسته شد در شهرداری استخدام شود.
وی اضافه کرد: از طرفی گفته می شود نفر جدید به شهرداری آورده نشود در حالی که راه برای انتخاب مشاوران باز گذاشته شده است!

▪️حقوق اعضای شورای شهر را پرداخت نخواهم کرد

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی نیز در قالب یک اولتیماتوم گفت: هشدار می دهم اگر حقوق کارگران پرداخت نشود به عنوان خزانه دار، حقوق اعضای شورای شهر را پرداخت نخواهم کرد!
غلامحسین مسعودی ریحان با اشاره به اینکه نتوانستیم موزه های عکس و مشاغل متعلق به استاد جدیدالاسلام و سرابی اقدم را نگهداری کنیم افزود: متاسفانه آنها در حال کوچ به پایتخت هستند، لذا اگر شورا و شهرداری می‌توانند پاسخگوی افکار عمومی باشند این دو نفر را به حال خود رها کنند!
وی اضافه کرد: همچنین سازمان میراث فرهنگی استان آماده است تا چهل میلیارد تومان برای مرمت خانه منتسب به باقرخان هزینه نماید که باید شورا نیز همکاری کند.

▪️شهرداری تبریز بدهی های خود به مردم را پرداخت کند

در واپسین لحظات این جلسه، محمد حسن اسوتچی طبق روال گذشته در قالب یک تذکر، سخنان جالب توجهی را بر زبان جاری کرد.
او گفت: جایگاه هیئت علمی در دانشگاه و سایر حوزه ها مشخص است و نیاز است از تجربیات اساتید استفاده کرد.
اسوتچی ادامه داد: بارها گفته شده که مصوباتی که در شورا تصویب می‌شود در شهرداری قبل از ارسال به فرمانداری تغییر انجام‌ می‌شود که این‌ در سایه ضعف نظارت شوراست!
عضو شورای شهر تبریز افزود: شهرداری قبل از استفاده از مشاوران، بدهی های خود به مردم را پرداخت کند که در اسلام نیز توصیه‌هایی در این‌خصوص وجود دارد.
اسوتچی اضافه کرد: امروز تعدای از افراد مجرب در بدنه شهرداری وجود دارد که بارها آزموده شده‌اند، اما چرا از آنها استفاده نمی‌شود؟!
وی با اشاره به اینکه مخالف استفاده از اعضای هیئت علمی نیستیم گفت: باید توانمندی های کارکنان شهرداری نیز دیده شود زیرا اگر با کمبود تئوری مواجه هستیم بخشی از آن به خاطر نبود نظارت کافی از طریق شوراست.
اسوتچی با بیان اینکه شهردار بارها گفته که ابتدا، حقوق کارکنان پرداخت می‌شود بیان داشت: اما امروز شاهد هستیم حقوق مدیران پرداخت می‌شود و کارگران با عدم‌ پرداخت حقوق مواجه هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در دین اسلام تاکید شده که قبل از خشک شدن عرق کارگر‌ باید دستمزد او پرداخت شود، ولی ما با پرداخت نکردن حقوق، خود کارگر را خشک می‌کنیم!

▪️کمیسیون سرمایه گذاری شورا از انتخابات بازماند

تکلیف انتخابات کمیسیون های شورای پنجم در سال چهارم مشخص شد و محمدزاده، تقی پور، صادق زاده، اکبرنژاد، نیکوخصلت به ترکیب کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری درآمدند.
بابایی اقدم، اندیش و دبیری در کمیسیون معماری و شهرسازی عضو شدند.
در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز نیکوخصلت، مسعودی ریحان، بهشتی، قلی زاده، اندیش و اکبرنژاد حضور خواهند یافت.
قلی زاده، آجودان زاده، محمدزاده، اسوتچی و تقی پور هم به عضویت کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی نائل گشتند.
تکلیف کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز با تقی پور، بابایی، محمدزاده و اکبرنژاد به سر آمد.
بهشتی، دبیری، صادق زاده، مسعودی ریحان و اکبرنژاد در قالب کمیسیون برنامه و بودجه فعالیت خواهند نمود و انتخابات کمیسیون سرمایه گذاری نیز به هفته آینده موکول گردید.

شایان ذکر است در پایان جلسه شماره ۱۹۶ شورای شهر تبریز از تلاش های خبرنگاران رسانه های حاضر در شورا از جمله خبرنگار “عصرآزادی” تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.