عمر آسفالت تبریز با اختصاص سالانه 100 میلیارد تومان، به دلیل روش غیر مدرن و سنتی، 3 سال است

شورای پنجم شهر تبریز وارث بی پول معضل ناتمام قطار شهری/ علیرغم هزینه 10 هزار میلیارد تومانی همچنان ناقص است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز با بی سابقه خواندن  تصویب چشم انداز بلند مدت و برنامه پنج ساله در تاریخ 1‌14 ساله‌ی‌ شهرداری تبریز و دریافت گزارش های حسابرسی سیستماتیک از سازمان های زیرمجموعه اظهار داشت: شوراهای قبلی هیچکدام این کارها را  انجام نداده بودندد اما شورای پنجم در جهت شفاف‌سازی و سالم‌سازی قدم های خوبی برداشته است اما با این وجود می‌توانستیم بهتر از این هم عمل کنیم.

ما وارث پروژه ناتمام  قطار شهری تبریز  هستیم که تا کنون 10 میلیارد تومان هزینه کرده اند اما هنوز نیمه کاره است و پولی در بساط نیست

محمد باقر بهشتی، شورای شهر پنجم تبریز را وارث پروژه های نیمه تمام قبلی خواند و یادآور شد: بعضی از پروژه ها هستند که از گذشته نیمه کاره مانده است مانند پروژه‌ی قطار شهری که واقعا یک معضل عظیمی است با هزینه بسیار کلان بطوریکه در حال حاضر از ابتدای آغاز این پروژه تاکنون چیزی در حدود 10 هزار میلیارد تومان پول هزینه شده است اما هنوز خط یک نیز تکمیل نشده و خط دو ناقص مانده و خطوط سه، چهار و پنج نیز هستند و پولی هم وجود ندارد، در حالیکه هرسال تقریباً بالغ بر هزار میلیارد تومان پول برای مترو خرج می‌شود ولی همچنان نیمه‌تمام مانده است.

علیرغم اختصاص سالانه 100 میلیارد تومان برای آسفالت تبریز، به دلیل روند سنتی و غیر مدرن، طول عمر آسفالت نهایت سه سال است

وی در خصوص بودجه و کیفیت آسفالت نیز بیان کرد: هر سال بالای صد میلیارد تومان برای آسفالت تبریز بودجه در نظر گرفته‌ می‌شود که البته امسال به 120 میلیارد تومان افزایش یافته است اما با توجه به اینکه همچنان کارهایی از قبیل آسفالت ریزی، جدول کشی، ساخت روگذر و زیرگذر و… با تفکر سنتی انجام می شود و خبری از تفکر علمی و مدرن نیست، مشاهده می کنیم که طول عمر آسفالت در تبریز کمتر از 3 سال است در حالیکه استاندارد ‌طول عمر استاندارد آسفالت در کشورهای دنیا بیش از 12 سال است . مثلا در ترکیه 12 سال و یا در آلمان 25 سال است. در حالیکه ما اصلا نمی دانیم آسفالت استاندارد چیست و از نظر کیفیت آسفالت مشکلات زیادی داریم لذا در خصوص آسفالت باید کارهای جدی انجام شود.

بهشتی در انتقاد از کیفیت آسفالت تبریز ادامه داد: در یک خیابان که آسفالت می ریزند لااقل این آسفالت باید 10 سال دوام داشته باشد اما علیرغم اینکه شهرداری ادعا می‌کند که کارخانه تولید آسفالت دارد و آسفالت با کیفیت تولید می‌کند، نتیجه کار چیز دیگری است و آسفالت بیش از سه سال دوام نمی آورد و من معتقد هستم با وجود اینکه از طرف مرکز پژوهش های شورای شهر تبریز با دانشگاه ها مکاتبه داشته ایم و از طرف دانشگاه های تبریز، شهید مدنی و سهند اعلام آمادگی کرده اند، اما تا این لحظه من در داخل استان یک فرد متخصص در امر آسفالت پیدا نکرده ام.

مدیری که کارکردن با ورد و پاورپوینت را بلد نباشد، تفکر نوآورانه ندارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر تبریز ادامه داد: ما امسال 31 میلیارد تومان اعتبار اضافی در اختیار اسازمان فناوری اطلاعات شهرداری تبریز  قرار دادیم تا این سازمان به وظایف خود عمل کند که لازمه تحقق این موضوع اعتقاد مدیران شهرداری است که متاسفانه اعتقادشان به موضوع فناوری بسیار ضعیف است و اصلا جای کارهای علمی و افراد متخصصی که کارهای علمی و نوآورانه انجام دهند، در شهرداری خالی است.

وی ادامه داد:البته این مشکل تنها مختص سازمان فناوری اطلاعات نیست بلکه خود شهردار، معاونین و مدیران شهرداری تفکر فناورانه ضعیفی دارند و باید بر این باور باشند که سازمان فناوری اطلاعات به لوکوموتیو شهرداری تبدیل شود.

بهشتی خاطرنشان کرد: مدیران شهری که مفهوم موضوعاتی مانند فناوری اطلاعات، شهرهوشمند، شهرداری هوشمند و شهروند هوشمند را می دانند و  کار کردن با نرم افزارهایی مانند وورد، اکسل، پاورپوینت و … را بلد هستند می توانند تفکر نوآورانه داشته باشند.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز  در خصوص شرکت در انتخابات نیز اظهار داشته است: هزگز در انتخابات شرکت نمی‌کنم و به نظرم کافی است و باید جوانان بیایند و امور را در اختیار بگیرند ودر خصوص بحث تدریس در دانشگاه نیز شهریور ماه بازنشسته خواهم شد و کار تدریس را نیز کنار خواهم گذاشت.

 منبع : ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.