جدیدترین پروتکل های بهداشتی کنکور 99

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون وزارت بهداشت در نشست هماهنگی روسای دانشگاه ها برای برگزاری کنکور سراسری، با تشریح جدیدترین پروتکل‌های بهداشتی کنکور سراسری، تاکید کرد: اولین نکته مهم، سلامت داوطلبان کنکور است که در این زمینه پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای به سراسر کشور ابلاغ شده و سازمان سنجش نیز همکاری مناسبی داشته و امیدواریم آزمون سالم از نظر سلامت جسمی و روحی و روانی داشته باشیم.

فضای امتحانی کنکور دوبرابر شد 

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فضای امتحانی کنکور ۱۳۹۹ از دو میلیون متر مربع سال گذشته به پنج میلیون متر مربع افزایش یافت که نشاند دهنده افزایش دو برابری است.

ابراهیم خدایی اظهار داشت: با کمک نهاد سیاست گذاری مصلی ها و وزارت ورزش، بیش از ۱۰ مصلی بزرگ کشور و ۴۸ سالن ورزشی به تعداد حوزه های امتحانی کنکور افزوده شد.

وی  گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ حوزه امتحانی داشتیم و امسال این تعداد به بیش از سه هزار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در همه حوزه ها حداقل فاصله گذاری اجتماعی یک و هشت دهم متر است.

خانواده داوطلبان کنکور از تجمع در محل برگزاری آزمون خودداری کنند

علی رضا رییسی بیان کرد: از خانواده‌های داوطلبان کنکور سراسری در خواست می کنیم تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از تجمع در محل برگزاری آزمون کنکور خودداری کنند.

وی افزود: ارتباط بسیار مستقیمی بین تجمع و انتقال بیماری وجود دارد و هرچه تجمع را کمتر کنیم، در حفظ سلامت داوطلبان کنکور و خانواده‌های آنها موثر است. در نتیجه از همه خانواده‌ها می‌خواهیم که اگر کسی قصد همراهی داوطلب را دارد، حداکثر یک نفر همراه او باشد و از تجمع در محل برگزاری آزمون خودداری شود.

کنکوری‌ها می‌توانند فقط یک همراه داشته باشند

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کنکور سراسری فقط یک نفر و نه بیشتر به عنوان همراه داوطلب می‌تواند حضور یابد.

علیرضا رییسی اظهار داشت: بین تجمع و انتقال بیماری رابطه مستقیمی وجود دارد و هر چه بتوان از تجمع کاست در حفظ سلامت خانواده ها و داوطلبان کنکور موثر است.

کنکور سراسری در روزهای ۲۹ مرداد تا اول شهریور ماه در ۷۷۳ حوزه که افزایش می یابد و ۳۹۲ شهر با یک میلیون ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب برگزار می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.