خطوط پاره خطی مسیرهای شرقی تبریز به زودی راه اندازی می‌شود

به گزارش عصر آزادی آنلاین مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه اعلام کرد: پیرو مصوبه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تبریز، راه اندازی خطوط پاره خطی مسیرهای شرق تبریز بزودی اجرایی می گردد.

ایمان غنی زاده گفت: ۲۸ دستگاه مینی‌بوس جدید به حوزه حمل و نقل ترکیبی این شهر اضافه می‌شود تا از آن‌ها در مسیرهای خطوط پاره خطی شرق تبریز استفاده شود.

ایمان غنی زاده با اشاره به مصوبه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی کلانشهر تبریز برای راه اندازی طرح خطوط پاره خطی مسیرهای شرق تبریز، افزود: در فاز اول این طرح، از این مینی بوس ها در مسیرهای (۱۲۷ زعفرانیه)، (۱۲۹ میرداماد)، (۱۰۱-۱۶۹ رجایی شهر، ایل گلی)، (۱۴۰ شهرک پرواز)، (۱۴۲ گلشهر، یاغچیان) و ( ۱۳۹-۱۱۰ ولیعصر) و در فازهای بعدی به تدریج برای سایر مسیرها و خطوط مشمول این طرح استفاده می شود.

وی اظهار داشت: این طرح در راستای اجرای حمل و نقل ترکیبی با هدف کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر، کاهش آلودگی هوا، مدیریت زمان و هزینه، کاهش زمان انتظار، اجرای طرح اصلی شبکه اتوبوسرانی همراستا با استانداردهای حمل و نقل ترکیبی و وجود سیستمهای فرادستی مترو و اتوبوسهای تندرو(B.R.T) با استفاده از ناوگان مینی بوس های جدید اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: بر اساس این طرح سرویس دهی از مبدا محوطه غربی ایستگاه شماره ۵ مترو (ایستگاه ۲۹ بهمن مترو واقع در راهنمایی جنب ورودی جاده ایل گلی ) به سمت انتهای مسیر خطوط فوق و بالعکس انجام می شود و مسافران می توانند همزمان از امکانات ایستگاه مترو برای مراجعه به مرکز شهر و یا غرب تبریز نیز استفاده کنند.

غنی زاده، ادامه داد: مطابق مصوبه، کرایه این خطوط با لحاظ استفاده بعدی از ناوگان مترو و کاهش هزینه نسبت به اتوبوس، در ناوگان مینی بوس برای هر نفر مسافر ۴۵۰ تومان تعین شده بطوری که مسافران می توانند بدون دغدغه و با پرداخت کرایه متناسب با مسیر، از ناوگان مترو نیز استفاده کنند.

وی یادآوری کرد: مطابق مصوبه کمیسیون مذکور جلسات متعدد با زیرمجموعه های دخیل در معاونت حمل و نقل و ترافیک، شرکت بهره برداری قطارشهری و اتوبوسرانی برای اجرای این طرح و هماهنگی زمانبندی حرکت مینی بوس ها و مترو، میزان کرایه دریافتی و خدمات دهی منظم و سایر موارد مرتبط انجام شده است که با همکاری شهروندان با موفقیت اجرا می شود.

شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با داشتن بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس تا پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان را جا به جا می کرد که از این تعداد حدود ۱۵۰ هزار نفر از طریق اتوبوس های تندرو مسیر غرب به شرق تبریز جابه جا می شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.