یک کارشناس بازار سرمايه: با آغاز روند بهبود بازار, پیشنهاد خرید دارا دوم را به سرمایه گذاران می دهیم

عصر آزادی آنلاین علی مهدیون کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار عصر آزادی درباره اینکه آیا صندوق پالایشی دارا دوم ارزش خرید دارد یا نه؟ اظهار داشت: با توجه به آغاز بهبود روند بازار که از دیروز آغاز شده، در خصوص خرید صندوق پالایشی موسوم به دارا دوم، پیشنهاد خرید آن را به سرمایه گذاران می‌دهیم.

این مدرس دوره های آموزش بورس یادآور شد: دولت قطعاً از صندوق دارا دوم حمایت می‌کند. از قیمت روز ۲۹ مرداد با اعمال ۲۰ درصد تخفیف که ملاک تعیین قیمت دارا دوم است، اگر ریزش بازار ادامه می‌یافت، این تخفیف بلااثر می‌شد؛ اما زمان پذیره نویسی با زمان رشد شاخص یکی شده و مانند دارا یکم که عرضه آن با دوران رشد بازار همزمان شده بود، می‌تواند در سودده شدن دارا دوم مؤثر باشد.

وی در خصوص افزایش سوددهی نمادهای پالایشگاهی به دلیل تخفیف‌های جدید خوراک پالایشگاه‌ها از سوی شرکت ملی پالایش و پخش نیز تصریح کرد: قرار بود روز گذشته شرکت‌های صنعت پالایش بورسی، وضعیت تخفیف خوراک را شفاف سازی کامل کنند که این خوراک قرار است با چند درصد تخفیف به آنها فروخته شده و چه میزان تأثیر در افزایش سوددهی آنها دارد؛ این شفاف سازی به دلگرم شدن خریداران و سرمایه گذاران در بازار می‌انجامید

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر این حمایت‌های دولت از شرکت‌های پالایشی ادامه یابد، خرید دارا دوم برای افرادی که پول‌های خرد دارند، توصیه می‌شود.

مهدیون توصیه کرد: با توجه به اینکه خرید دارا دوم تا ۱۹ شهریور فرصت دارد، علاقه مندان به خرید دارا دوم دو سه روز کاری پیش رو در بورس را به رصد این نمادها بپردازند و اگر از ادامه روند صعودی بازار مطمئن شدند، در پذیره نویسی دارا دوم شرکت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.