دلیل  عدم افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی هشترود در هفته دولت، اعمال ناعادلانه قوانین در بین داوطلبان بومی و غیر بومی است که نیاز به شفاف سازی و بررسی دارد.

سید حمزه امینی: با تمام توان در صدد اتمام پروژه های نیمه تمام در هشترود و چاراویماق تا پایان دولت فعلی هستیم

به گزارش عصر آزادی آنلاین، نماینده مردم شهرستان های هشترود و چاراویماق در هفته دولت و در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان از تلاش برای پیگیری برای اتمام و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام آغاز شده در این شهرستان ها که با پیشرفت فیزیکی 50 تا 60 درصدی در نصف راه مانده است تا پایان دولت فعلی خبر داد.

سید حمزه امینی با توجه به شرایط اقتصادی کشور ناشی از تحریم های  اقتصادی و بحران کرونایی از اولویت بندی پروژه ها با اهمیت حوزه راه به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم  گردشگری و عمران و آبادی  سخن گفت و تشزیح کرد: در صورت رضایت شهروندان وگردشگران  به هنگام تردد در مسیرها، زمینه های دیگر توسعه گردشگری و جذب نیز عملی خواهد شد  و در این زمینه به همراه  مدیر کل راههای استان برای مشاهده وضعیت راههای روستایی و شهری اخیرا بازدیدهایی داشته ایم.

وی در خصوص آزادراه مراغه -هشترود نیز اظهار  داشت علیرغم کمبود منابع مالی اعلامی از سوی مسئولین اجرایی برای ادامه  این اتوبان در قطعه 5 آزاد راه، به هیچ عنوان دست از تلاش برای رفع موانع برنداشته ایم و با پیگیری های مکرر  برای دریافت ادامه اعتبار اختصاصی از سوی بانک سپه پس از ارائه گزارش وزارت راه در خصوص پیشرفت پروژه به  این بانک و همچنین دیدار مجددی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه برنامه ریزی کرده ایم در تلاش هستیم هزینه های تامین رفع مالکین موجود در مسیر برطرف شود تا زیرساخت هایی که فراهم شده است به مرحله بهره برداری برسد  و امیدواریم  با عملی شدن وعده های متولیان اجرایی، این پروژه بسیار حائز اهمیت تا اوایل سال 1400 زیر بار ترافیک رود.

نماینده مردم شهرستان های هشترود و چاراویماق همچنین افتتاح قطعه 4 آزاد راه را  به طور صریح در درجه اول خیانت به خود  دولت بیان نمود و اذعان داشت: پیش بینی می شود علیرغم صرف بودجه کلان برای این قطعه ظرف ده سال آینده دستور توقف استفاده از این مسیر داده شود چرا که  به دلیل  حد بالای برفگیر بودن این قطعه، نگهداری آن مستلزم هزینه های هنگفت است .

وی با انتقاد و گلایه صریح از مسئولین راه استان از پیشرفت جزئی و روند بسیار کند روکش جاده مراغه –هشترود علیرغم گذشت سه سال از اخذ اعتبار آن و شروع  بازسازی و روکش و  انجام  تنها نزدیک 40 کیلومتر از این راه از آنها خواست تا نسبت به تسریع و اتمام روکش این جاده تا رسیدن زمستان امسال اقدامات جدی انجام دهند تا بیش از این شاهد خسارات مالی و جانی در این جاده نباشیم و وضعیت اسفناک این جاده پرتردد بهبود یابد.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه مسئولین و مردم شهرستان مراغه به دلیل نزدیک شدن  4 کیلومتر به ی به تهران اصرار بر افتتاح این قطعه دارند اما به این نکته توجه ندارند که به دلیل دور شدن از هشترود یکی از مهمترین بازارهای رونق اقتصادی خود را به دلیل کم شدن تردد مردم هشترود به این منطقه با افتتاح این قطعه از دست خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه بر ای اولین بار در هشترود، بازگشت درصدی از مبالغ ناشی از خام فروشی معادن و ذخایر این شهرستان  به صرف هزینه در مسیرهای روستایی  را عملی نمودیم و برای  آسفالت روستای درین سو از  اعتبار ناشی شده از این طریق، مبلغی بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان  به راه روستایی تخصیص دادیم و در یکی از شاهراه های روستایی در مسیر آتش بیگ نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

امینی یکی دیگر از مهمترین  حوزه های نیازمند توسعه را نیز حوزه بهداشت و درمان اعلام نمود و گفت متاسفانه دلیل  عدم افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی هشترود در هفته دولت،  اعمال ناعادلانه قوانین در بین داوطلبان بومی و غیر بومی و تضییح حق جوانان این شهرستان می باشد و شواهدی مانند وجود اختلافات غیر معقول در نمرات شفاهی این داوطلبان با  نیاز به شفاف سازی از سوی  شرکت برگزارکننده و بررسی های بیشتر  سبب شده است تا افتتاح آن به تعویق بیفتد.

وی افزود: در پی اعتراضات داوطلبان بومی شهرستان و  پیگیری های شخص اینجانب از شرکت کار و تامین برگزار کننده آزمون، شواهدی دال بر تضییع حق داوطلبان بومی شهرستان مشاهده شد و ما مراتب اعتراضات خود را به وزارت  مربوطه اعلام نمودیم و اکنون  نیز خواستار رفع موانع و افتتاح آن هستیم چرا که در صورت افتتاح نزدیک به 10 هزار نفر از مزایای خدمات رایگان  بیمه تامین اجتماعی  این درمانگاه بهره مند خواهند شد و بیش از این نباید مردم هشترود از این نعمت مربوط به حوزه سلامت که برای آن اعتبارات زیادی صرف تجهیز آن شده است چشم انتطار بمانند.

نماینده مردم شهرستان هشترود و چاراویماق از عدم تحقق وعده های مسئولان اجرایی استان  و آنچه که امینی کم لطفی مسئولین وقت استان در توقف بازسازی های آغاز شده  در سال 96 در خصوص پل های تخریب شده می خواند نیز اظهار گلایه نمود و افزود : البته تخصیص اعتبار بازسازی  پل ها  در مرحله دستور پرداخت است تا حداقل در سال های آینده با احداث و بازسازی پل های مسیر رودخانه مغامیر یکی از مهترین مشکلات مطرح در حوزه روستاها نیز برطرف شود.

 وی همچنین پایاب سد سهند را یکی دیگر از مهمترین پروژه های این شهرستان در حیطه کشاورزی قلمداد نمود و گفت با همکاری خوب وزارت کشاوزری و پرداخت سهم کشاورزان به ازای هر هکتار  با کمک های بلاعوض و همچنین وام های کم بهره یشرفت خوبی در این زمینه انجام شده است و  نزدیک 26 میلیارد تخصیص اعتبار برای انجام امور مربوط به آب این پروژه درخواست نموده ایم و قول حتمی مبنی بر تحقق این اعتبار را گرفته ایم تا با تامین آن باقی مانده فاز یک و بخشی از فاز 2 در پایاب سد سهند به میزان 3 هزار هکتاری که کشاورزان مشارکت نموده اند به  بهره برداری برسد.

دربخش های دیگر این پایاب نیز با تعاونی آب بران بررسی های میدانی در بخش ذوالبین و .. انجام شده است تا یکی دیگر از فازهای این پایاب در بهترین و حاصلخیزترین بخش های این منطقه با حمایت مردم و دولت مورد استفاده کشاورزان قرار گیرد و با این طرح ها حداقل بتوانیم 50 درصد ار پایاب سد سهند را به اتمام برسانیم و موجب توسعه بیشتر در این حوزه شویم.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در خصوص اهمیت اشتغالزایی و همچنین اهمیت تولید بر اهتمام جدی خود در رفع موانع پیش روی تولید و صادرات اولین پالایشگاه دانش بنیان کشور در هشترود تاکید نمود و گفت در پی گفتگوهایی که با مدیر عامل این پالایشگاه داشته ام و پیگیری از مسئولین و کارگروههای استاندارد استان انجام داده ام، پیش بینی می شود در سال آینده با رفع موانع امکان اشتغال  برای 100 نفر در این پالایشگاه ایجاد شود.

امینی همچنین محرومیت این شهرستان از برخی شبکه های صدا و سیما مانند شبکه تماشا را به دلیل اهمال و غفلت مسئولان صدا و سیمای  استان در این زمینه، گفت جای تاسف است که پیگیری های 4 ساله ما در این زمینه که نیاز به هزینه بسیاز هنگفتی نیز ندارد اجرایی نشده است.

وی در پایان از تلاش های شبانه روزی  امین امینیان، فرماندار شهرستان هشترود و همچنین مهدی پورصادق، شهردار این شهرستان که علیرغم سال بسیار پرفشار اقتصادی و کمبود منابع مالی همچنان با اراده در پای کار ایستاده اند و برای پیشرفت پروؤه ها تلاش می کنند تقدیر نمود.

عصر آزادی آنلاین، ژیلا اسدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.