منصور وحیدی: کرونا باعث تعطیلی عزاداری ها در ماه محرم و صفر نشود

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج توصیه کرد: در شهر باید حال و هوای عزای سیدالشهدا (ع) و یارانش را زنده نگه داشت و بیماری کرونا باعث تعطیلی عزاداری ها در ماه محرم و صفر نشود.
منصور وحیدی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین و یاران وفادارش اظهارداشت: ماه محرم و صفر امسال به جهت شیوع بیماری کرونا حال و هوای متفاوتی دارد و مقرر شده است که عزاداری در این ایام با اعمال برخی از محدودیت‌ها برگزار شود، هرچند محدودیت‌ها برای برگزاری مراسم‌ها ایجاد شده اما باید بتوانیم به وظایفمان به‌ خوبی عمل کنیم و عرض ارادتمان را به صاحب این ایام به ‌خوبی نشان دهیم.

این مسئول در شورای اسلامی شهر کرج افزود: شهرداری و سازمان سیما و منظر باید اهتمام بیشتری نسبت به حال و هوای محرم حسینی داشته باشند و فضاسازی و آذین‌بندی شهرمان باید بگونه‌ای باشد که شور حسینی و حال و هوای محرم حفظ شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: امسال متولیان مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فقط مسئول برگزاری شکوهمند این مراسم‌ها نیستند، بلکه در ابتدا مسئول صیانت از سلامت و جان عاشقان و علاقمندان به خاندان پیامبر (ص)، امام حسین (ع) و یاران باوفایش هستند و این افراد باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

وحیدی تاکید کرد: انجام تبلیغات عمومی محرم و پیام‌های عاشورایی در سطح شهر با استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های در اختیار شهرداری به نحو مناسب و شایسته انجام شود و در این شرایط خاص نقش رسانه‌ها و استفاده بهینه از فضای مجازی پررنگ‌تر می‌شود.

وی یادآور شد: انتظار از دستگاه‌های مرتبط با برگزاری مراسم سوگواری محرم این است تا فرصت باقیمانده، ابتکارات و نوآوری‌های‌شان را برای برگزاری آیین‌های عزاداری، در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی به اطلاع مردم برسانند.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج، در شرایطی که بدلیل شیوع ویروس کرونا انجام فرایض مذهبی با محدودیت رو به رو است، به دلیل ارادت و محبتی که مردم به اهل بیت(ع) دارند و مخصوصا به ماه محرم و واقعه کربلا، لازم است بدون فوت وقت تدابیر بیشتری اندیشیده شود تا شاهد حال و هوای عاشورایی باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.