معاون وزیر راه و شهرسازی: بهره برداری از راه آهن بستان آباد تبریز تا پایان سال جاری

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتمام  ریل‌گذاری ۱۵ کیلومتر از راه آهن بستان آباد – تبریز از بهره بردار ی طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان امسال خبر داد.

 خیرالله خادمی در سفر به آذربایجان شرقی برای بازدید از روند اجرای زیرساخت های حمل و نقل این استان در خصوص  راه آهن میانه- تبریز که به طول ۲۰۳ کیلومتر  است اظهار داشت: با بهره برداری از حدفاصل میانه تا بستان آباد در سال گذشته و  پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی  طول ۴۴ کیلومتری مسیر ریلی بستان آباد- تبریز تمام تلاش ما این است تا راه آهن بستان آباد- تبریز تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره برداری شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با مثبت ارزیابی کردن روند اجرای این مسیر ریلی تصریح کرد: زیرسازی کل تونل و گالری‌ها برای اجرای روسازی تکمیل شده و حدود ۷۰ درصد نصب سازه عرشه به اتمام رسیده است.

خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی در بخش زیرسازی یادآور شد: درحال حاضر کل ریل مورد نیاز از کارخانه ذوب‌آهن اصفهان خریداری شده و عملیات ریل گذاری ۱۵ کیلومتر از مسیر نیز انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۸۰ متر پل در این مسیر اظهار داشت: پل باسمنج با ۲۰ دهانه ۵۰ متری به طول هزار متر یکی از بزرگترین پل‌های این محور است که ارتفاع پایه آن از کف زمین ۴۰ متر است و تاکنون عملیات اجرایی در ۵ دهانه به روش پیش رانی تکمیل شده است.

وی همچنین از پل سعید آباد وگرمدره نیز بازدید کرد و در این خصوص گفت: پل سعید آباد دارای ۵ دهانه ۵۰ متری است که ارتفاع پایه آن ۳۰ متر است و در حال حاضر نصب تیرها انجام شده است. پل گرمدره نیز به طول ۲۵۰ متر دارای ۵ دهانه ۵۰ متری است که تاکنون ۴ دهانه آن نصب شده است.

خادمی در ادامه سفر به ایستگاه خط آهن خاوران رفت و در ارتباط با این ایستگاه اعلام کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی اسکلت ساختمان اصلی ایستگاه خاوران ۸۰ درصد تکمیل شده است.

وی طراحی نمای ایستگاه را الهام گرفته از دار قالی دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۴۰۰ شاعر، عارف و رجال نامی ایران از ۸۰۰ سال پیش تاکنون در مقبره الشعرای شهر تبریز به خاک سپرده شده‌اند، ورودی ایستگاه نیز با ایده کتاب و دیوان شعر از جنس سنگ بنا خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.