اجرای ۲۳ طرح حفاظتی، مرمتی و زیرساخت گردشگری در شهر تبریز

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اجرای ۲۳ طرح حفاظتی، مرمتی و زیرساخت گردشگری در شهر تبریز با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی خبر داد و گفت: با نظارت کارشناسان و متخصصان این امر در حال تداوم است.

احمد حمزه زاده اجرای دیوار موزه قاجار، رنگ آمیزی، گچ بری و گچ کاری خانه ها و موزه های تبریز، مرمت خانه موزه ستارخان و شیخ محمد خیابانی، خانه فتح اله اف و خانه امیرفاطمی، مرمت و بازسازی مجموعه حسن پادشاه، ساماندهی و محوطه سازی چهارمنار، مجموعه تاریخی ربع رشیدی، بهسازی و مرمت مجموعه باغ کمال و مرمت مدرسه تاریخی فردوسی را از جمله این طرح ها عنوان کرد.

وی همچنین از تکمیل انبار امن، بهسازی و اجرای تاسیسات الکتریکی موزه آذربایجان خبرداد و افزود: ساماندهی و تجهیز موزه عصر آهن، اجرای در و پنچره های خانه صدقیانی، مرمت و ساماندهی برج خلعت پوشان، مرمت و ساماندهی بازار تاریخی تبریز و مرمت مساجد تاریخی مانند چوپور، میل لی و حاج غنی در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه به طرح های زیرساخت گردشگری تبریز نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری زیر نظر معاونت میراث فرهنگی استان ایجاد زیرساخت های گردشگری روستای آرپادره سی اعم از سرویس های بهداشتی، بوفه، آلاچیق و نمازخانه در حال اجرا است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.