تشکیل کمیته تعیین تکلیف نهاد متولی مهد کودک ها

به گزارش عصر آزادی آنلاین، وزیر آموزش و پرورش روز سه‌شنبه پس از حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  از تعیین کمیته مشترک کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و آموزش و پرورش برای نظارت بر محتوای آموزشی مهدکودک‌ها خبر داد.

 از خانه ملت، محسن حاجی میرزایی اظهار داشت:  با بهره مندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجلاس ویدئو کنفرانس دو هفته قبل  روسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور  و توجه کمیسیون آموزش و تحقیقات به بیانات ایشان،  موضوع مهدکودک‌ها در دوره پیش از دبستان یعنی از بدو تولید تا ۶ سالگی یکی از مهمترین دوره‌های زندگی و تربیت بچه‌ ها مورد بررسی قرار گرفت.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: هم‌اکنون وضعیت مدیریت مهدکودک‌ها از انضباط خوبی برخوردار نیست و بخشی از آنها زیرمجموعه سازمان بهزیستی و بخش دیگری هم در اختیار مجموعه‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه در قانون حکم شده است که مسؤولیت آموزشی و شاخص‌های آموزشی و پرورشی مهدکودک‌ها برعهده وزارت آموزش و پرورش است، یادآور شد: ضمن اینکه دولت هم در این رابطه مصوبه‌ای دارد و مشخص کرده که تعیین محتوای آموزشی در مراکز مهدکودک و نظارت بر شاخص‌های آموزشی و صلاحیت کسانی که آموزش را در مهد کودک برعهده دارند بر عهده وزارت آموزش و پرورش باشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات و سازمان بهزیستی موارد متعددی در مورد مهدکودک‌ها مرور شد و خوشبختانه تفاهم کامل بین همگان وجود دارد که این دوره در تربیت فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار است و بایستی وحدت مدیریت در این دوره اعمال شود.

حاجی‌میرزایی گفت: در کمیسیون آموزش مطرح شد که بایستی محتوای آموزش در مهدکودک‌ها تحت نظارت و کنترل دقیق قرار گیرد اما در مورد کیفیت آن کمیته‌ای را تشکیل دادند که بتواند با جزییات و دقت بیشتر پیشنهاد لازم را آماده کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.