رئیس کل بانک‌ مرکزی و وزیر جهاد کشاورزی در راس هیئتی از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بازدید کردند.

بازدید رئیس کل بانک مرکزی و وزیر جهاد کشاورزی از موسسه رازی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی عصر پنج شنبه با حضور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از این مجموعه بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت های این موسسه قرار گرفتند.

این هیئت در بازدید از موسسه رازی، از بخش جانوران سمی، ساختمان تولید و تصفیه سرم های درمانی، چند ساختمان نیمه کاره و موزه دائمی روابط عمومی دیدن کردند.

هدف از این برنامه، بررسی مشکلات و موانع موجود بر سر راه فعالیت های موسسه و کمک به رفع آنها عنوان شد.

در این بازدید که عزیزاله شهبازی استاندار البرز نیز حضور داشت، غلامرضا پناهی معاون ارزی بانک مرکزی و دکتر کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به ترتیب همتی و خاوازی را همراهی کردند.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، از سال ۱۳۰۳ هجری شمسی با همه گیری بیماری طاعون گاوی پا به عرصه وجود گذاشت و با ساخت و تولید این واکسن حیاتی، مانع مرگ ‌و میر فراوان در کشور شد.

این موسسه از آن زمان تا کنون به همت دانشمندان و محققان گرانقدر کشور و کارکنان بی ادعا و پرتلاش، در حساس ترین برهه ها با تحقیق و تولید انواع واکسن های انسانی، دام، طیور و فرآورده های بیولوژیک، نقشی بی بدیل، ماندگار و ارزشمند در حفظ سلامت جامعه ایفا کرده و رسالت خویش را به نحوی شایسته به انجام رسانده است.

ساخت هفت واکسن از ۹ واکسن اجباری انسانی در موسسه رازی که سرآمد آنها واکسن فلج اطفال است از دستاوردهای استراتژیک این موسسه با قدمت و ریشه دار کشور شمرده می شود.

همچنین، تامین بیش از ۹۰ درصد واکسن های دامی و ۳۰ درصد واکسن طیور مصرفی کشور، از دیگر افتخارات موسسه رازی است.

اشاره به این نکته نیز که به استناد گزارش ها و آمار، ایران دومین کشور به لحاظ گزش است و با تولید سرم های ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی در موسسه رازی، جان صدها هموطن از مرگ نجات یافته، ضروری است.

این موسسه با همه سختی ها و کمبودهای ناشی از اعمال تحریم‌ها در دوران پس از انقلاب، ایستادگی و نیاز کشور به انواع ‌واکسن ها را تامین کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.