همشهریان از هرگونه رفت و آمد خودداری کنند

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر اظهار کرد: هرگونه حضور و شرکت در مراسمات عزاداری، عروسی و میهمانی میزان ابتلای به بیماری کرونا را افزایش می دهد.

محمد میرزاپور با بیان این‌که هر گونه تجمع، به ویژه در فضای سربسته و حتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند باعث انتقال بیماری شود، افزود: ذکر کلمه “با رعایت پروتکل‌های بهداشتی” نباید باعث ایجاد اطمینان کاذب در افراد شود.

وی ادامه داد: بهتر است تا اطلاع ثانوی همشهریان از هرگونه رفت و آمد خانوادگی، شرکت در مهمانی و مراسم ختم، عزاداری و… جدا خودداری کنند.

وی، استفاده از ماسک از درب منزل، رعایت فاصله حداقل ۱/۵ متری و شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و پرهیز از هرگونه حضور در تجمعات را تنها راهکارهای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا عنوان کرد.

میرزاپور افزود: در روزهای اخیر با سرد شدن هوا احتمال ماندگاری ویروس در سطوح بیشتر بوده و همراهی با سایر بیماری‌های تنفسی، خطر بیماری را شدیدتر خواهد کرد، از این‌رو همشهریان باید بیشتر مراقب باشند.

وی در پایان گفت: متاسفانه تعداد کل موارد ابتلا به کرونا در شهرستان اهر ۲۴۳۱ نفر و تعداد فوتی‌ها نیز ۷۸ نفر بوده که از این تعداد ۶۴ نفر مربوط به شهر اهر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.