محمدباقر بهشتی: توهین‌کنندگان در خط دشمن قرار می‌گیرند

به گزارش عصر آزادی آنلاین، محمدباقر بهشتی فعال سیاسی و استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز گفت: مشکل کشور با توهین به رییس جمهوری حل نمی‌شود.

محمدباقر بهشتی روز چهارشنبه در گفت و گو افزود: این افراد کارهایی را که دشمن می خواهند، انجام می دهند و با توهین های آنان در واقع دشمن بدون اینکه هزینه ای کند، به اهداف خود می رسد.

وی با بیان اینکه توهین کنندگان مشکلات جامعه را از یاد برده اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور با مشکلات متعددی مواجه است، باید معلوم شود که این افراد چه نقشی در حل مشکلات کشور ایفا می کنند و چه راه حلی برای حل مشکلات کشور ارایه می دهند.

فعال سیاسی و استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز گفت: حضور این افراد در سیستم حاکمیتی ناشی از اشکال در سیستم انتخاباتی بوده که اجازه داده افرادی که صلاحیت ندارند، وارد سیستم شوند.

بهشتی، با انتقاد از عدم گزینش شایسته در کشور، ادامه داد: توهین کنندگان به رییس جمهوری به فکر مملکت نبوده، بلکه آشوبگر هستند و هر کس که تریبون در دست دارد، به زمین و زمان فحش می دهد.

وی یادآوری کرد: توهین کنندگان در واقع شخصیت خود را نشان می دهند و نه اخلاق اسلامی دارند و نه به قانون جمهوری اسلامی پایبند هستند.

مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ۲۵ مهرماه ۹۹ در رفتاری بحث‌برانگیز درخواست اعدام رییس جمهوری را در توییتر مطرح کرد، این اقدام انتقادهای بسیاری را برانگیخت.

علی ربیعی سخنگوی دولت ۲۹ مهر ماه در نشست خبری خود با بیان اینکه معاونت امور مجلس و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال پیگیری موضوع توهین به رییس جمهوری از طریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است، گفت: معتقدیم که موضوع از منظر عمومی و جرم عمومی باید مد نظر قرار گیرد و قوه قضاییه باید براساس اینکه به طور آشکار از جنبه عمومی برخی حرف از اعدام رییس جمهور یک کشور می‌زنند، موضوع را پیگیری کند. استیضاح حق مجلس است و در این مورد حرفی نداریم اما برخی نمایندگان فرمایشات مقام معظم رهبری را اساسا درونی نکردند یا به آن اعتقاد ندارند.
ربیعی تاکید کرد: از معظم له تشکر می‌کنیم که فاصله بین نقد و توهین را مشخص کردند. الگویی که رهبری گذاشتند می‌تواند رویه عادلانه برای تشخیص اظهارات محفلانه یا دلسوزانه باشد. معتقدم این توهین‌ها نیاز به شاکی خصوصی ندارد و اهانت به رییس جمهور در حیطه جرایم عمومی قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.