یکهزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های جهش تولید آذربایجان‌شرقی اختصاص یافت

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: یکهزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های جهش تولید در تخصیص اعتبار در استان اختصاص می‌یابد.

داود بهبودی شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: تعداد ۴۱ طرح جهش تولید در آذربایجان شرقی در اولویت پرداخت اعتبار قرار دارند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این برای تسریع در اجرای طرح های جهش تولید در آذربایجان شرقی ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز از محل سود یارانه ها به این طرح ها در آذربایجان شرقی تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: تلاش برای تسریع در اجرا و تکمیل طرح های جهش تولید در استان در راستای انعقاد تفاهم نامه ای میان استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور انجام می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه‌ها و طرح‌های جهش تولید در استان با محوریت سند تدبیر توسعه و مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی تدوین شده اند.

وی تاکید کرد: لازم است دستگاه ها در تهیه برنامه ها و طرح های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید هدف گذاری مشخصی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این هدف گذاری باید به صورت واقعی بوده و بر اساس ظرفیت های استانی و ملی انجام گیرد، بر لزوم توجه به محورهایی مثل «استفاده بهینه از منابع موجود»، «افزایش منابع استانی»، «بهبود فرآیند تولید» و «سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره تولید» برای تحقق شعار جهش تولید تاکید کرد.

بهبودی با بیان اینکه ۱۴ صنعت اولویت دار در آذربایجان شرقی شناسایی شده است، گفت: باید در استان راهبرد صنعت تعریف شود و به موضوعاتی مثل ساخت داخل، بهبود فضای کسب و کار و تکمیل زنجیره تولید و فروش محصولات بطور دقیق تر و موثرتری توجه داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.