اجرای محدودیت جدید کرونایی به صورت هدفمند و هوشمند

به گزارش عصر آزادی آنلاین، فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه محدودیت‌های جدید کرونا در تبریز از فردا به مدت یک ماه اعمال می‌شود از اجرای این محدودیت‌ها به صورت هدفمند و هوشمند خبر داد.

بهروز مهدوی روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان تبریز با اشاره به سیر صعودی آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در شهرستان تبریز، اظهار کرد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا و ابلاغ ستاد استانی، از فردا سه شنبه ۲۰ آبان ماه محدودیت‌های جدید به مدت یک ماه اجرا خواهد شد.

وی گفت: بر اساس محدودیت‌های جدید، مشاغل جدول گروه شغلی دو از فردا ۲۰ آبان بعد از ساعت ۱۸، اجازه فعالیت نخواهند داشت.

فرماندار تبریز افزود: فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار نیز طبق مصوبه جلسه قبلی ستاد کرونا تا ۲۳ آبان ممنوع خواهد بود.

مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیرمواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

گروه چهارم نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی تبریز روزانه به طور متوسط ۲۵ نفر در آذربایجان شرقی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و افزون بر ۵۰۰ نفر نیز با علایم مثبت این ویروس شناسایی و تحت درمان قرار می گیرند.

بر همین اساس میانگین سنی فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان شرقی ۶۷.۸ سال اعلام شده و بیشترین تعداد بستری شدگان کرونایی نیز در استان بین ۵۰ تا ۶۰ سال سن دارند و از لحاظ جسنیتی نیز آمارها بین مردان و زنان برابر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.