۱۰ درصد کرونایی‌های کشور در آذربایجان شرقی بستری‌ هستند

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بستری شدن حدود ۱۰ درصد بیماران کرونایی کشور در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی خبر داد.

صومی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد بستری‌های کرونا در استان آذربایجان شرقی را ۱۵۰۰ نفر برشمرد و گفت: هر روز ۳۰۰ نفر در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری می‌شوند که این رقم ۱۰ درصد بستری‌های  کل کشور را شامل می‌شود.

او گفت: تعداد بستری‌ها ۲ برابر بستری‌های ماه گذشته است و ۳۰۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند و ۱۳۵ نفر به کمک تهویه مکانیکی نفس می‌کشند.

صومی افزود: تمامی تخت‌های بیمارستانی پر هستند و مجبوریم بخش‌های عادی را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

او گفت: با وجود مقرر بودن تخصیص ۲۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی به بیماران کرونایی، ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های بناب و ملکان به این بیماران اختصاص پیدا کرده است.

 صومی  گفت: در حال حاضر وضعیت ۱۵ شهرستان از ۲۱ شهرستان بحرانی و قرمز است.

او با انتقاد از برگزاری مراسم عروسی توسط برخی از شهروندان در شرایط حاد کرونایی گفت: مشاهده برگزاری مراسم عروسی در رستوران‌های شهر، اشک پزشکان ما را در آورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه آمار موارد جدید بیماری و فوتی‌ها به شدت در حال افزایش است گفت: آمار نشان می‌دهد اگر دستورالعمل‌ها رعایت می‌شد، این شرایط پیش نمی‌آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.