اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه در آذربایجان شرقی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، طرح ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح روز بعد همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی اجرا شد.

براساس طرح جامع اعمال محدودیت‌های پویا در مقابله با کرونا، خودرو‌های شخصی بعد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد محدودیت منع تردد خواهند داشت و خودرو‌هایی که این محدودیت را رعایت نکنند ۵۰۰ هزار تومان توسط دوربین‌ها جریمه خواهند شد.

در اجرای این طرح اگر از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح خودرویی در خیابان‌ها به غیر از تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌ها و وسایل امدادی تردد داشته باشد، توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی پلاکش ثبت و برای آن جریمه صادر می‌شود.

برخی از افراد که شیفت شب کار می‌کنند یا ناچار به تردد شبانه به منظور حضور در محل کار هستند، باید پلاک‌های خودرویشان توسط کارفرمایان به فرمانداری‌ها یا پلیس راه در هر استان اعلام شود زمانی که پلاک خودروی این افراد به فرمانداری‌ها و پلیس راه اعلام شود، می‌توانند در شهر از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح تردد کنند و جریمه‌ای برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

احیاناً اگر جریمه برای این افراد صادر شد، چون اسمشان در فهرست فرمانداری‌ها و پلیس ثبت شده است می‌توانند اعتراض کنند و جریمه مربوطه پاک شود.

ناوگان تاکسیرانی، آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و شهروندانی که ضرورت خروج از منزل در این ساعات را دارند، می‌توانند از این ناوگان استفاده کنند.

این محدودیت‌ها به مدت دو هفته در کشور اجرا می‌شود و درباره ادامه آن یا ادامه نیافتن محدودیت‌ها پس از بررسی نتایج اجرای طرح، تصمیم گیری خواهد شد.

بنا بر اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، روزانه جواب آزمایش کرونای ۵۰۰ نفر از مردم آذربایجان شرقی مثبت می‌شود و متاسفانه آمار فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان ۲ رقمی شده است.

طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا:

شهرستان‌های زرد: ورزقان، هوراند، خداآفرین

شهرستان‌های نارنجی: آذرشهر، بستان‌آباد، جلفا، سراب، کلیبر، مراغه، هشترود، چاراویماق

شهرستان‌های قرمز: تبریز، اسکو، اهر، شبستر، عجب شیر، مرند، ملکان، میانه، هریس، بناب و تبریز هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.