توضیحات تغسیل متوفیان کرونایی در آرامستان تبریز

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز گفت: از ابتدای بحران کرونا تاکنون، اغلب متوفیان کرونایی شهرستان‌های آذربایجان شرقی توسط پرسنل این سازمان تغسیل شده و برای تدفین به شهرها منتقل شده اند.

فرخ جلالی روز دوشنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر بستان آباد، اظهار کرد: همزمان با آغاز بحران کرونا و افزایش متوفیان ناشی از آن، در اسرع وقت سالن تطهیر متوفیان بحران در وادی رحمت تبریز احداث و تجهیزات لازم برای تغسیل و کفن و دفن آنها تامین شد.

وی با اشاره به اینکه از همان روزهای اول امکانات لازم در این سازمان فراهم شد، افزود: علاوه بر احداث سالن تطهیر و سرخانه‌ مجزا برای متوفیان کرونایی، تامین لباس‌های ویژه، ماسک و مواد ضدعفونی برای غسالان، همکاران تدفین و تمام پرسنل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در اولویت کاری مدیریت این سازمان قرار گرفت.

جلالی با بیان اینکه خدمات ارائه شده در این مجموعه باعث سربلندی تبریز و تامین آرامش روانی شهروندان شده است، افزود: با توجه به محدودیت امکانات در شهرهای دیگر، تغسیل و تکفین اموات کرونایی شهرستان‌های همجوار نیز توسط پرسنل سازمان آرامستان‌های تبریز انجام شده و از طریق خودروهای پلمب شده به شهرهای مقصد منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرهای همجوار به دلیل محدودیت امکانات و خطر شیوع کرونا، امکان تغسیل و تکفین متوفیان این ویروس وجود ندارد، گفت: ارائه خدمات پرسنل آرامستان شهرداری تبریز به اموات کرونایی سایر شهرهای استان، ‌در راستای حفظ حرمت اموات مسلمین و رعایت مسایل بهداشتی و شرعی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.