رونمایی از چهار اثر فرهنگی مرتبط با سردار قاسم سلیمانی در تبریز

به گزارش عصر آزادی آنلاین، چهار اثر فرهنگی مرتبط با شهید قاسم سلیمانی در آستانه سالروز شهادت مظلومانه وی در تبریز رونمایی شد.

این مراسم روز چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شهردار تبریز و جمعی از مدیران شهرداری برگزار و در آن از نماهنگ تصویری «رادمرد قبیله سلمان» که به همت گروه فرهنگی مذهبی آیینه و با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۵ تولید شده بود، رونمایی شد.

این نماهنگ به دو زبان فارسی و ترکی تهیه شده و دربردارنده عرض ارادت هنرمندان و شاعران آیینی تبریز به پیشگاه والامقام شهید سلیمانی است.

در این مراسم همچنین از بخشی از آثار مجموعه پوسترهای «از قاسم تا محسن» که حاصل ارسال بیش از ۶۵۰ اثر به دبیرخانه ای به همین نام تجمیع شده بودند رونمایی شد.

کتاب صوتی «سرباز ولایت» نیز از دیگر محصولات فرهنگی رونمایی شده در این مراسم بود که در مجموعه فرهنگی شهرداری تبریز تولید شده و قرار است به زودی در فضای مجازی منتشر شود.

در این مراسم کتاب «عقیق سلیمانی» نوشته حجت الاسلام احمد سلامی نیز رونمایی شد.

هنر بهترین واسطه برای انتقال مکتب ماندگار شهید سلیمانی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این آیین گفت: هنر بهترین واسطه برای انتقال مکتب ماندگار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، افزود: جز هنر و ابزار آن هیچ محتوای دیگری نمی تواند تا این اندازه موفق، اثرگذار، جریان ساز و عمیق در زمینه این مکتب عمل کند.

وی با قدردانی از اقدامات فرهنگی شهرداری تبریز در پاسداشت نام و یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مکتب ماندگار این شهید و تاکید بر استمرار این اقدامات، اظهار داشت: این اقدامات فرهنگی کمک می کند تا این راه بیش از گذشته برجسته شده و پرورش دهنده استعدادها و انگیزه های جوانانی باشد که دل در گرو آرمان‌های ایران اسلامی دارند.

امام جمعه تبریز با اشاره به همزمانی شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهادت حاج محسن فخری زاده، گفت: این دو شهید از چهره های ماندگار، ارزشمند و تاثیرگذار ایران اسلامی بودند که راهشان همواره در اهتزاز بخشی به پرچم ایران اسلامی ماندگار خواهد شد.

حجت الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی علاوه بر یک چهره نظامی، چهره‌ای در حوزه دیپلماسی بود که توانست راهگشای بسیاری از مشکلات منطقه باشد.

وی یادآوری کرد: سپهبد حاج قاسم سلیمانی دارای چهره ای با خصایص و ویژگی های اخلاقی منحصر به فرد در بین همه اقشار اجتماع بود و توانسته بود به عنوان سردار دلها در دل مردم کشور جای بگیرد.

حجت الاسلام آل هاشم، افزود: امید است روح والای این شهید والامقام یاری رسان ما در همه تنگناهای پیش روی جامعه باشد تا به زودی به اهداف والای نظام اسلامی برسیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز نیز در این جلسه با معرفی چهار اثر تولیدی در مجموعه فرهنگی شهرداری تبریز به مناسبت پاسداشت سالروز شهادت  سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: بهره گیری هر چه بیشتر از زبان هنر در معرفی چهره های برجسته ملی مانند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضروری است.

حجت الاسلام احمد حمیدی، افزود: پاسخ هنرمندانه به توطئه های دشمن، روشی ماندگار، اثربخش و ارزشمند است که تاثیر آن همیشه در پهنه تاریخ باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز در این راستا در حوزه فرهنگی چهار رخداد را برنامه‌ریزی کرده است، اظهار داشت: در دهه بصیرت آثار فراخوان «از قاسم تا محسن»، کتاب صوتی «سرباز ولایت»، نماهنگ «رادمرد قبیله سلمان» و کتاب «عقیق سلیمانی»، تولید و آماده شده است که به زودی در فضاهای عمومی شهر و نیز رسانه‌های مجازی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به همراهی همگانی در برگزاری برنامه های گرامیداشت سردار دلها، گفت: با توجه به برنامه سراسری کلانشهرهای کشور در برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در شهر کرمان و گلزار شهدای گلگون کفن آن شهر، این پوسترها به نمایش گذاشته می شود تا کلانشهر تبریز نیز سهم کوچک خود را در ادای احترام به آن سردار ایفا کند.

حجت الاسلام حمیدی، ادامه داد: بسیاری از فعالیت های فرهنگی مجموعه فرهنگی شهرداری تبریز ناخواسته تبدیل به یک جریان فرهنگی در سطح کشور و منطقه شده که مفهوم آن تا مرزها، آن سوتر رفته و اثر آن در نگرش دیگران در خصوص فرهنگ و آرمان های ما بازتاب می یابد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.