ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ترویج کتابخوانی

به گزارش عصر آزادی آنلاین، فرماندار ویژه مرند گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی کتاب در فضای مجازی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این فضا در شرایط کرونایی ضروری است.

داود گرشاسبی روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مرند اظهار کرد: عدم محدودیت زمانی و مکانی در خواندن کتاب از جمله مواردی است که همه در سایه، تکنولوژی اتفاق افتاده است و باید از فرصت بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه از جمله ضرورت های یادگیری و آموزش انسان است که باید با شیوه های بروز صورت‌ بگیرد.

گرشاسبی با اشاره به ناقص ماندن کتابخانه عمومی بعثت اظهار داشت: شهرداری، موانع و مشکلات احتمالی در خصوص سند کتابخانه شهرک بعثت را حل و برای تکمیل ساختمان این کتابخانه در سال آتی، تامین بودجه کند.

فرماندار مرند، انتخاب این شهرستان بعنوان یکی از شهرهای برتر استان در حوزه کتابخوانی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: اینکه فعالان در کتابخانه های عمومی شهرستان در شرایط کرونایی و با وجود اعمال محدودیت ها، در راستای استمرار مطالعه قدم برداشتند و اجازه تعطیلی کلی را به کتابخانه ها ندادند، جای قدردانی دارد.

معاون امور کتابخانه های استان آذربایجان شرقی نیز گفت: طرح هایی در دوران کرونایی اجرا شده که تازه ترین آنها طرح «الو کتاب» بوده و در قالب این طرح، اعضای کتابخانه با برقراری تماس، کتاب مورد نظر خود را درخواست کرده و آن را درب منزل از طریق افراد شاغل در کتابخانه و یا با پیک تحویل می گیرند.

رحمان ابراهیمی اظهار کرد: طرح «الو کتاب» فعلا در تبریز شروع به فعالیت کرده و لازم است در مرند نیز تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای آغاز اجرای این طرح صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه شهرداری مرند، ساختمان کتابخانه عمومی شهرک بعثت را آماده کند، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان می تواند با دادن حق انتفاع و بهره برداری به آن توسط شهرداری، تجهیز کتابخانه را عهده دار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.