اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای نصب مجسمه شایسته از استاد شهریار

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز گفت: با درخواست صورت گرفته و همراهی کمسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرها، تندیس نامانوس استاد شهریار از محل برج میلاد تهران برچیده شد.

حجت الاسلام احمد حمیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری تبریز آماده است تا در صورت درخواست مجموعه برج میلاد این کار را انجام دهد، افزود: تندیس نامانوس استاد شهریار که در برج میلاد تهران نصب شده بود با درخواست و همراهی کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرها، از محل برج میلاد تهران برچیده شده است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه استاد شهریار در بین مردم کشور، اظهار داشت: موضوع نصب تندیس نامانوس در مجموعه برج میلاد بلافاصله در مجمع کلانشهرهای کشور و کمسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرها مطرح شد و با همراهی معاونت فرهنگی شهرداری تهران و مدیریت مجموعه برج میلاد این تندیس از محل برداشته شد.

نصب این تندیس نامانوس در برج میلاد و انعکاس آن در فضا مجازی، موجب دل آزردگی و ناراحتی هنردوستان و علاقه مندان شهریار شده بود.

استاد شهریار سال ١٢٨٥ هجری خورشیدی در تبریز متولد شد و ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ چشم از جهان فرو بست.

۲۷ شهریور؛ سالروز مرگ استاد محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی شعر و ادب ایران نامیده شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.