معاون وزیر: ظرفیت اشغال مراکز اقامتی کشور به ۳۵ درصد رسیده است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون گردشگری و رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ظرفیت اشغال مراکز اقامتی کشور طی تعطیلات نوروزی به ۳۵ درصد رسیده است.

ولی تیموری روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح یک باب هتل آپارتمان در تبریز افزود: پارسال به دلیل شرایط سخت کرونایی ظرفیت اشغال مراکز اقامتی رسمی و هتل های کشور به صفر رسیده بود که امسال به دلیل رایزنی با ستاد ملی مقابله با کرونا، شرایطی به وجود آمد تا سفرهای محدودی به انجام برسد.

وی با اشاره به تاثیرات شرایط کرونایی بر صنعت گردشگری کشور و کل جهان، اظهار داشت: بر همین اساس در حالیکه سال ۱۳۹۸ ظرفیت اشغال مراکز اقامتی کشور به ۱۰۰ درصد رسیده بود از دو سال پیش این روند با رکود کامل مواجه و صنعت پردرآمد و مهم گردشگری ایران با چالش های مختلفی مواجه گردید.

تیموری افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت اشغال هتل ها در ایران را با توجه به شرایط سخت کرونایی قابل قبول خواند و ادامه داد: این در حالی است که امسال به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و مقررات اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، هر گونه چادرزنی و اقامت در مدارس ممنوع اعلام شده است.

وی با تاکید بر رصد و کنترل کامل مراکز اقامتی از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یادآور شد: امسال یکی از برنامه های اولویت دار و محوری این معاونت و ستاد مرکزی خدمات سفر کشور کنترل واحدهای اقامتی و هتل های کشور به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی است و تاکنون تیم های مختلف این معاونت اقدامات شبانه روزی و دایمی در این زمینه داشته اند.

تیموری استان های خراسان رضوی، مازندران، گیلان، مناطق آزاد و اصفهان را دارای رتبه های اول تا پنجم گردشگرپذیر در ایام تعطیلات نوروزی اعلام و اضافه کرد: آذربایجان شرقی نیز در این فهرست در رتبه نهم کشوری قرار گرفته است.

وی همکاری بخش خصوصی، هتل داران و ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونایی را مناسب خواند و افزود: بدون همکاری و تعامل تنگاتنگ بین این نهادها پیشرفت در حوزه گردشگری میسر نخواهد شد.

تیموری با بیان اینکه شرایط کرونایی بین مردم و مسوولان برای گشایش سفرهای گردشگری و نوروزی تردید ایجاد کرده است، تنها راه برون رفت از این وضعیت را اعتماد و اطمینان سازی بین احاد مردم برای سفرهای محدود بیان کرد و گفت: در این زمینه باید رسانه ها نیز کمک کنند تا با حمایت دولت و نیز تکمیل پروسه واکسیناسیون عمومی بار دیگر شاهد رونق گیری صنعتی گردشگری در کشور باشیم.

وی اظهار داشت: مسوولان باید متوجه باشند که اگر کمک کنند می توان نسبت به سفرهای ایمن و تدریجی و البته هدایت شده آحاد مردم در داخل کشور وارد عمل شد تا در آینده و با فروکش کردن آثار منفی ویروس کرونا، شرایط گردشگری کشور به سال های قبل از کرونا برگردد.

همزمان با سفر معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تبریز یک باب هتل آپارتمان با ظرفیت ۸۵ تخت در ۱۰ طبقه توسط بخش خصوصی افتتاح شد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.