تنها راه توسعه‌یافتگی پیشرفت در حوزه علم و فناوری است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، استاندار آذربایجان شرقی گفت: پیشرفت در حوزه علم و فناوری و تبدیل علم به ثروت با تکیه به دانشگاهیان و جوانان، تنها راه توسعه‌یافتگی است.

محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در آئین افتتاح شتاب‌دهنده میزبان در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز با تاکید بر لزوم ارتباط و درک مشترک میان بخش‌های صنعت و دانشگاه، گفت: در این زمینه دچار یک تضاد هستیم که مشابه تضاد سنت و مدرنیته است.

وی افزود: بیشتر صنایع ما متکی بر تجربه هستند، اما دانشگاه‌ها بر روی مطالعه و پژوهش تمرکز دارند و هنر ما باید این باشد که بتوانیم میان این دو بخش، یک درک مشترک ایجاد کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه استارتاپ‌ها می‌توانند این کار مهم را انجام دهند، افزود: رویدادهای استارتاپی معمولاً مخاطبان محدودی دارند، در حالی‌که باید این رویدادها را به متن جامعه صنعت و خدمات ببریم.

وی تأکید کرد: باید فضاهایی ایجاد شود که ایده‌های فناورانه به صورت مستقیم در اختیار اهالی صنعت، تولید و خدمات قرار گیرد و تنها در این صورت می‌توان انتظار حمایت از این ایده‌ها را داشت.

پورمحمدی همچنین از فعالان حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان قدردانی کرد و گفت: در سایه اقدامات مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز، شاهد فعالیت شتاب‌دهنده‌های متعدد و توسعه فعالیت‌های نوآورانه هستیم.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.