مرحله دوم واکسیناسیون سالمندان زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی آغاز شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: مرحله دوم واکسیناسیون سالمندان زیرپوشش بهزیستی این استان بر علیه کرونا از امروز/دوشنبه/ آغاز شد.

سیمین خیاط زاده اعلام کرد: در مرحله اول که حدود ۲۰۰ نفر شامل ۴۲ درصد از سالمندان حایز شرایط بودند واکسن کرونا تزریق شد چون برخی در گذشته کرونا گرفته بودند.

رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی ادامه داد: البته واکسیناسیون جانبازان بالای ۵۰ درصد نیز آغاز شده است که تاکنون از ۲۲۰ جانباز معرفی شده حایز شرایط ۱۹۰ نفر واکسینه شده اند.

وی افزود: واکسیناسیون ۷۵درصد بیماران خاص آذربایجان شرقی هم بر ضد کرونا انجام شده است و به زودی بقیه نیز واکسینه می شوند.

وی با اشاره به اینکه به بیش از ۲۶۰ پزشک زیرپوشش نظام پزشکی تبریز هم واکسن کرونا تزریق شده است، گفت: در شهرستان ها نیز واکسیناسیون پزشکان تحت پوشش در حال انجام است که در مجموع یکهزار و ۴۰۰ پزشک استان را شامل خواهد شد.

خیاط زاده ادامه داد: از ۱۸ هزار و ۵۰۰ دز واکسن دریافتی در آذربایجان شرقی برای گروه های اولویت دار اعلام شده از جمله کادر بهداشت و درمان استان تا کنون حدود ۱۶ هزار نفر واکسینه شدند.

موارد بیماران کرونایی شناسایی شده در این استان نسبت به روزهای اول سال جاری بیش از ۲۰ درصد افزایش دارد.

۱۹ اسفند سال گذشته در مرحله نخست تزریق واکسن کرونا به سالمندان، ۱۴۸ نفر از سالمندان استان در مراکز نگهداری بهزیستی از این واکسن بهره مند شدند.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.