مدیر هتل چهار ستاره گسترش کلان شهر تبریز در گفتگو با عصر آزادی عنوان نمود: کسب رتبه اول رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هتل گسترش از دیدگاه مشتریان اسنپ تریپ

عصر آزادی آنلاین/ حامد پورمند

صنعت گردشگري با ضريب اشتغال بالا جز صنايع مهم و مادر كشورها محسوب مي شود، تجربه موفق جوامعي كه براي اين بخش اهميت قائل شده اند نشان از حوزه اي تاثيرگذار و قابل سرمايه گذاري در ايجاد اشتغال و گردش مطلوب چرخ هاي اقتصادي است. تامين مراكز اقامتي مناسب و مطمئن از جمله ملزومات ورود گردشگران بي شمار به كشور است كه بها دادن به آن مي تواند سرمايه گذاران بيشتري را به سمت خود كشانده و همين پذيرايي مناسب از مسافران خود مي تواند متضمّن ايجاد فرصت هاي بي شمار شغلي گردد. امروزه قسمت اعظم درآمد ملي كشورها از محل هتل ها و ارائه خدمات به مسافران حاصل مي‌شود، در زمينه اشتغال هتل داري و فن پذيرائي از ميهمانان و خدمت به آنان در واقع ميزباني از جمله مهمترين و اصلي‌ ترين امور اشتغال ‌زائي جهانگردي مي‌باشد، بيش از نيمي از نيروي شاغل در صنعت جهانگردي در بخش هتل داري فعاليت مي‌كنند، كه اين مهم ضرورت توجه مسئولان كشور را به بخش هتل داري نياز دارد.

امیرعباس جانانی، فعال حوزه گردشگری از سال 1374، مدیر راه انداز هتل ها و رستورانهای بین المللی، مدرّس علوم هتل داری و مدیر اسبق چندین هتل در سطح استان که از دی ماه سال 1399 مدیریت هتل نوستالژیک گسترش کلان شهر تبریز را عهده دار شده اند، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما به تشریح مسائل، ارائه مشکلات و بیان دیدگاه در حوزه گردشگری و هتل داری پرداخته که ماحصل این گفتگو به خوانندگان فهیم روزنامه تقدیم می گردد:

وضعیّت هتلداری در سال گذشته را چگونه ارزیابی می کنید؟

سال 1399 تحت الشعاع قهریه پاندمی کرونا، بسیاری از مشاغل علی الخصوص صنعت گردشگری و هتل داری آسیب دیدند. کشورما، شهر تبریز و هتل گسترش هم از این موضوع مستثنی نبود و طبیعتا متاثّر از این بیماری، کارهای پر رونقی انجام نگرفت.

جنابعالی جزء مدیران متخصّص هتل داری می باشید که در رشته هتل داری تحصیل نموده اید چه تغییراتی از زمان مدیریت در این هتل، ایجاد کرده اید بیان کنید؟

از ‌سال ۱۳۹۲ که مالکیت هتل گسترش به بخش خصوصی و به گروه صنعتی پارس ساختار واگذار شد، در مدیریت کلان آن وحدت رویه ای استوار است که نمی توان راهبری و ترسیم نقشه راه مدیرعامل و رئیس هیات عامل آن گروه معظم، جناب آقای مهندس اباذر را نادیده گرفت. در طول هشت سال گذشته و در دوران جدیدش بعد از خصوصی سازی، مدیران توانمندی در مسند مدیریت هتل گسترش تبریز و زیر نظر گروه صنعتی پارس ساختار ایفای نقش کرده اند که بنده نیز راه همان بزرگان را ادامه می دهم.

هتل گسترش وابسته به چه نهادی می باشد و نیز از چه زمانی خصوصی سازی شده است؟

از سال ۱۳۹۲ به مالکیت گروه صنعتی پارس ساختار درآمده و برنامه راهبری و تعیین استراتژی کل گروه توسط جناب آقای مهندس اباذر تدوین می شود، که الحق موفقیت های بی شماری هم در کل گروه صنعتی پارس ساختار رقم خورده است.

لطفا در مورد امکانات هتل گسترش توضیحاتی را بیان بفرمائید؟

هتل گسترش تبریز یکی از قدیمی ترین هتل های کلان شهر تبریز است و دو بار و بعد از خصوصی شدن بازسازی عمده در آن صورت گرفته، همچنین مطالعات اولیه و اخذ مجوزات قانونی فاز توسعه آن بررسی و نهایی شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم توسعه هتل گسترش را در دستور کار قرار دهیم و آغاز کنیم تا کلان شهر تبریز در مرکز شهر، هتلی بسیار زیبا و در شان مهمانانش داشته باشد. در شرایط فعلی تمام امکانات یک هتل چهارستاره در هتل گسترش موجود است.

در هتل گسترش برای معرفی به گردشگران چه فعالیت هایی صورت گرفته است؟

از پارامترهای موفقیّت در حوزه هتلداری قدمت هتل می باشد و چون موقعیت مکانی خوبی هم دارد. این دو پارامتر کار ما را در حوزه تبلیغات و مارکتینگ راحت تر کرده و برای این که بتوانیم در گردونه و در بازار رقابت پیشرو باشیم بیشتر سعی می کنیم در رضایتمندی مهمانان موجود کوشا باشیم.

عید امسال با وجود شرایط کرونایی تردد میهمان زیاد بود علت را در چه می دانید؟

مردم، شادمان از افول موج سوم کرونا در عطش سفر و عدم ممانعت جدی مسئولین امر در ستاد ملی مبارزه با کرونا با شرایط سفر، استان آذربایجان شرقی رتبه دهم در مسافر پذیری بود و هتل گسترش تبریز از حضور این مهمانان بی نصیب نبود و به گواهی بزرگانی که در ایام نوروز هتل گسترش تبریز را مورد بازدید قرار دادند، هتل ما را ایمن از حیث رعایت پروتکل های بهداشتی دانستند. در ایام نوروز آقای تیموری معاون محترم گردشگری در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور، آقای مهدی قاسمی معاون دفتر بازرسی، عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، آقای دکتر حمزه زاده مدیر کل محترم میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، آقای دکتر بایرام زاده معاونت محترم گردشگری استان آذربایجان شرقی، آقای مهندس اسبقی ریاست محترم شهرستان تبریز از هتل گسترش تبریز بازدید و تحسین کرده اند. یاد آور می شوم پنج روز مانده به آغاز عید نوروز ۱۴۰۰، تمام کارکنان هتل گسترش مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند که خوشبختانه همه آزمایشات نگاتیو بودند و آرامش خاطر بیشتری برای مجموعه هتل و مهمانان آن حاصل شد.

و امّا سخن آخر…؟

هر صنعتی چالش های خاصّ خود را دارد و ما نیز مشکلات مربوط به خودمان را داریم. امیدواریم با ریشه کن شدن پاندمی منحوس کرونا، شادابی جدیدی به بدنه گردشگری بخشیده شود. بخش خصوصی در چنین قهریه هایی در حال جهاد است تا با مشکلات و هزینه های متعددی که روبرو می شود بتواند سازمان هتل را استوار و پویا نگه دارد. در سیزده ماه گذشته هتل گسترش تبریز به خاطر حفظ و تامین معاش منابع انسانیش تعطیل نکرد. در پایان از حضور حضرتعالی و نشریه وزین عصر آزادی که به هتل نوستالوژیک گسترش تشریف آوردید سپاسگزارم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.