عضو مجلس خبرگان: جریان‌های سیاسی کشور تخریب را کنار بگذارند

به گزارش عصر آزادی آنلاین، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به اینکه کشور در آستانه انتخاباتی مهم قرار دارد، گفت: جریان‌ها و جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات تخریب را کنار بگذارند و اخلاق اسلامی، علوی و رمضانی را در پیش بگیرند.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در پیام تصویری روز جمعه‌ خود که آن را در اختیار قرار داد، افزود: دشمنان نمی‌خواهند ملت ایران به صورت پرشور و گسترده در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و جناح‌های سیاسی باید با درک این شرایط حساس و خودداری از تخریب، برای مشارکت حداکثری تلاش کنند.

وی تاکید کرد: مبادا کاری کنیم که موجب تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی شود؛ پرونده‌سازی و گاهی افشای اسناد محرمانه مغایر با مصالح نظام است و باید در این موارد مسائل و منافع ملی را در نظر بگیریم.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری به تحولات اخیر بغداد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: حادثه بیمارستان بغداد مشکوک به نظر می‌رسد و شاید عمدی در کار باشد زیرا اینچنین اقداماتی نشانه گرفتن امنیت منطقه از سوی دشمنان است.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی اضافه کرد: دشمنان نمی‌خواهند در این منطقه از جمله کشورهای عراق، افغانستان و ایران امنیت برقرار باشد و نقشه دشمنان برهم زدن امنیت در منطقه و استفاده از این فضا برای رسیدن به منافع و خواسته‌های خودشان است.

وی ادامه داد: از این‌رو ملت شهیدپرور ایران اسلامی باید توجه ویژه‌ای به این موضوعات و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان داشته باشند.

وی با بیان اینکه امنیت نعمت بزرگی است و باید قدر آن را بدانیم، تاکید کرد: امنیت امروز کشور را مدیون ایثارگری‌ها و رشادت‌های نیروهای مسلح هستیم و باید قدر نیروهای مسلح کشورمان را بدانیم چراکه در شرایط سخت، هیچگاه ملت و انقلاب را تنها نگذاشته‌اند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه به برخی از جریان‌های رژیم جعلی اسرائیل در فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: معرفی قدس به عنوان پایتخت اسراییل و حمایت آمریکا و برخی از کشورهای اسلامی از انتقال پایتخت به قدس اهانت به تمام مسلمانان جهان است.

آیت‌الله پورمحمدی اضافه کرد: متاسفانه این موضوع برای برخی از کشورهای اسلامی اهمیتی ندارد و پس از مطرح شدن آن حتی با صهیونیست‌ها رابطه برقرار کرده‌اند و رفت و آمد داشته‌اند.

وی اظهار داشت: مسلمانان به مسجدالاقصی دیدگاه خاصی دارند و این مسجد در تاریخ اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است اما متاسفانه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها حساسیت موضوع را درک نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه فلسطین کشور مسلمان‌نشین است، ادامه داد: صهیونیست‌ها همواره مسلمانان فلسطین را در تنگنا قرار می‌دهند و در این سال‌ها شهرک‌سازی، ویرانی و اشغال خاک فلسطینیان را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

امام جمعه مراغه بیان کرد: ملت فلسطین سال‌های متوالی است که در تلاش برای پس گرفتن خاک و کشور خود هستند و طی این سال‌ها برخی از آنان در کشورهای دیگر زندگی کرده‌اند.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: فلسطینیانی که در داخل یا خارج از این کشور زندگی می‌کنند، آرزو دارند روزی مالک داشته‌های خود باشند و آزادانه بتوانند در مسجدالاقصی نماز برپا کنند.

وی بیان کرد: جوانان فلسطینی همواره پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند اما سازمان‌های حقوق بشر همچنان در جهان سکوت اختیار کرده و این قضایا را محکوم نمی‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: کم‌کاری سازمان‌های حقوق بشر در خصوص فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و امثال ایران را هم شاهد هستیم اما در مقابل هیچ موضع‌گیریی در برابر ضراتخانه‌های هسته‌ای رژیم جعلی اسراییل ندارند.

نماز جمعه این شهرستان با توجه به وضعیت قرمز کرونا تا اطلاع بعدی تعطیل اعلام شده و از این‌رو محتوای خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه به صورت تصویری و در قالب «پیام جمعه» از طریق سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی – دفتر مراغه منتشر می‌شود.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.