فرماندار هشترود : وضعیت کرونایی شهرستان نگران کننده است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، فرماندار هشترود با اشاره به وضعیت کرونایی نگران کننده شهرستان گفت: کمتر از ۶۰ درصد مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

امین امینیان روز جمعه در یک گفت و گوی خبری افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده ، وضعیت شهرستان به لحاظ بیماری و مرگ و میر کرونایی چندان مناسب نیست، هر چند رنگ آن نارنجی می باشد.

وی، تداوم این وضعیت را بسیار نگران کننده دانست و گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد که متاسفانه کمتر از ۶۰ درصد مردم پروتکل‌ها را رعایت می کنند در حالیکه جهت کنترل بیماری باید ۹۰ درصد پروتکل ها باید رعایت شود.

وی تاکید کرد : سویه هندی کرونا  نیز وارد کشور شده که میزان ابتلا و مرگ و میر بیشتری نسبت به سویه انگلیسی دارد لذا باید توجه بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: نظارات بر اجرا و عمل به مصوبات ستاد مقابله با باید کاملا سختگیرانه باشد و برابر قانون با متخلفان برخورد شود.

وی تعداد کل موارد مبتلای مثبت کرونا در هشترود را تاکنون ۲ هزار و ۴۶۱ نفر اعلام کرد و گفت : تعداد موارد مبتلای مرد یک هزار و ۲۶۱ نفر و مابقی زن هستند، ضمن اینکه از مجموع مبتلایان یک هزار و ۴۸ نفر شهری و مابقی روستایی می باشند.

امینیان تعداد کل فوتی های کرونا در هشترود را تاکنون ۶۳ نفر اعلام کرد و گفت : از این تعداد ۳۲ نفر زن و مابقی مرد هستند که ۳۵ نفرشان ساکن روستا و مابقی ساکن شهر بوده اند.

فرماندار هشترود مناطق آلوده و پرخطر شهرستان را مراکز سه گانه شهری و روستاهای علی آباد، گلوجه محمدخان، اکیزگنبدی، بایقره رود، توپ آغاج, چراغچیو  و وظیفه خوران عنوان کرد.

وی افزود : مراسمات مذهبی در شب‌های قدر در مکان های سرباز با رعایت پروتکل های بهداشتی به مدت حداکثر دو ساعت برگزار خواهد شد.

وی گفت: ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان هشترود ممنوع و جریمه آن یک میلیون تومان می باشد.

امینیان گفت : مردم جهت حفظ سلامت خود و جامعه باید پروتکل های بهداشتی و سه اصل اساسی استفاده از ماسک، شستشوی دست و فاصله گذاری را حتما رعایت کنند و از عادی انگاری بپرهیزند.

شهرستان ۵۷ هزار نفری هشترود در ۱۲۸ کیلومتری جنوب تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.