روحانی: تا پایان دولت کمر کرونا و تحریم را می‌شکنیم

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رییس جمهوری: همه طرف‌های مذاکره قبول کرده‌اند که تمام تحریم‌های اصلی نفت، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه، بانک مرکزی را بردارند. گام اصلی و بزرگ را برداشته‌ایم و بحث بر روی جزئیات است.

حسن روحانی روز پنجشنبه در شصت و هشتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و برنامه افتتاحیه طرح‌های ملی وزارت نفت، گفت: روز گذشته ۲۹ اردیبهشت؛ سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری و برگزیدن دولت با حضور مردم پاس صندوق رای بود.

رییس‌جمهوری ادامه داد: کسی نمی‌دانست این دولت چه بار سنگینی را بر دوش خواهد گرفت. ما در این ۴ سال وارد بزرگترین جنگ اقتصادی شدیم و کسی فکر نمی‌کرد وارد یک پاندمی (شیوع جهانی کرونا) بشویم که در طول قرن بی‌سابقه بود.

وی افزود: بنابراین ما در سخت‌ترین شرایط یک سال گذشته دولت البته با رهبری مقام معظم رهبری و با حمایت مردم حضور و صبوری مردم و صبوری به آمریکا نشان داد که ملت ایران چون سرو بلند مسیر خودش رو ادامه می‌دهد و تحریم نمی‌تواند مانع توسعه و پیشرفت شود.

روحانی با اشاره به واکسن کرونا، اظهار کرد: با واکسنی که دارد وارد می‌شود و با واکسن داخلی که ساخته می‌شود در پایان دولت اطمینان نسبی در بحث کرونا خواهیم داد. البته همه باید پروتکل‌ها را تا پایان سال مراعات کنند، اما تا پایان دولت، کمر کرونا و تحریم را می‌شکنیم و این افتخار برای ملت ایران و صبوری آنان است.

وی افزود: هر چه داریم از ملت ایران است، هر چه داریم از هدایت رهبر معظم انقلاب داریم و امیدوارم خداوند پیروزی نهایی را نصیب ما کند.

همچنین رییس‌جمهوری در حاشیه افتتاح طرح‌های ملی صنایع پتروشیمی وزارت نفت،  افزود: نکته مهمی وزیر نفت مطرح کردند و اینکه اگر ترامپ، تحریم و جنایت علیه ملت ایران نبود و گذاشته بودند دولت دوازدهم مسیر قبلی خود را ادامه دهد مردم [افتتاح] دوبرابری را شاهد بودند و این مساله بسیار مهمی است.

رییس دولت دوازدهم گفت: مهم این است که از پا نیفتادیم و روحیه خود را از دست ندادیم و با قدرت در جنگ اقتصادی طرح‌های خود را ادامه دادیم و امروز پیروزی‌ها و موفقیت‌های بسیار بزرگی داشتیم.

روحانی افزود: همانطور که قول دادیم از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۷ طرح پتروشیمی را افتتاح کردیم که در تاریخ صنعت پتروشیمی کشور بی‌نظیر است که در یکسال این همه طرح و پروژه در صنعت پتروشیمی افتتاح شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.