تسهیل ترخیص کالا در گمرکات از اولویت های مهم دولت است

 عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهوری گفت: صاحبان کالا در گمرکات هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف کالاهای خود اقدام کنند.

دویست و سی‌امین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری برگزار و گزارشی از آخرین وضعیت واردات کالا در گمرکات کشور و همچنین موجودی کالاهای اساسی در انبارها و گمرکات و اقدامات انجام شده برای ترخیص سریع این کالاها و توزیع آن به بازار مصرف ارائه شد.

رییس جمهوری در این زمینه تسهیل ورود و خروج کالا در گمرکات کشور را از اولویت‌های مهم دولت در حوزه تجارت عنوان کرد و افزود: ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات کشور، باید بدون تعلل و در کوتاه‌ترین زمان همراه با شفافیت از سوی دستگاه‌های مرتبط انجام و مصوبه ستاد اقتصادی دولت در این زمینه، به طور کامل اجرایی شود.

روحانی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع تجارت، خاطرنشان کرد: با توجه به موجودی فراوان کالا در گمرکات کشور و پیشرفت‌هایی که در زمینه ثبت اطلاعات، نحوه ترخیص و تسریع در به حداقل رساندن زمان ترخیص کالاها حاصل شده است، سرعت بخشیدن به ترخیص کالاهای اولویت‌دار از ضرورت‌های حیاتی کشور است.

رییس دولت تدبیر و امید همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد برای تامین کالاهای اساسی و نیازهای بخش تولید کشور در هماهنگی با وزارت امور اقتصادی و دارائی، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی بر اساس دستورالعمل ابلاغی برای تسریع در ترخیص کالاهای اولویت دار اقدام و گزارش هفتگی از اقدامات انجام شده در این خصوص را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.