ادامه واکسیناسیون سنین بالای ۷۰ سال

به گزارش عصر آزادی آنلاین، مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آذربایجان شرقی با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون سنین ۷۰ سال به بالا در هفته جاری، گفت: واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال به محض دریافت واکسن از اوایل هفته آینده در آذربایجان شرقی آغاز می شود.

سیمین خیاط زاده اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی واکسن دریافت کرده اند، ولی اکنون سرعت تزریق دوز اول واکسن در آذربایجان شرقی بسیار تقلیل یافته است و بیشتر دوز دوم در حال اقدام است.

وی افزود: حدود ۸۵ درصد افراد بالای ۸۰ و ۷۵ سال آذربایجان شرقی و حدود ۷۸درصد افراد بالای ۷۰ سال در استان واکسینه شدند.

خیاط زاده با اشاره به اینکه تعداد بستری های کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی در یک هفته گذشته از یکهزار نفر کاهش یافته است، گفت: تعداد بستری ها و فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی با سرعت کند ولی مستمر در حال کاهش است، اما این کاهش بسیار شکننده بوده و در صورت عدم رعایت مردم امکان صعودی شدن مجدد آن وجود دارد.

وی متوسط تعداد فوتی های کرونایی در آذربایجان شرقی را ۱۰ تا ۱۳نفر در روز اعلام کرد و افزود: با توجه به در پیش بودن تعطیلات چند روزه، مردم باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی توجه ویژه ای داشته باشند؛ البته خوشبختانه تدابیر لازم برای ممانعت از مسافرت های شهری و بین شهری توسط مسوولان اندیشیده شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.