رهبر معظم انقلاب: راز ماندگاری جمهوری اسلامی، همراهی دو کلمه «جمهوری» و «اسلامی» با هم است

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه مهمترین ابتکار امام، جمهوری اسلامی بود، فرمودند: این همان مردم سالاری دینی است که زیر عنوان جمهوری اسلامی رسمیت پیدا کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز جمعه در دیدار تصویری با مردم در سخنانی به‌ مناسبت سی و دومین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی را مهمترین ابتکار امام خمینی برشمردند و گفتند:درباره هیچ نظام سیاسی در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی پیش‌بینی زوال و فروپاشی نشده است.

فرازهایی از بیانات رهبر معطم انقلاب به این شرح است:

** ۱۴ خرداد دیگری فرارسید و فضای عمومی کشور آکنده شد با یاد و خاطره آن شخصیت عظیم وآن مرد بزرگ و آن رهبر بی جایگزین. آن دل عطوف و آن اراده فولادین.آن عزم سرشار از صلابت آن ایمان عمیق و روشن ‌آن خردمند حکیم و دوراندیش

** ملت و کشور ما امروز و تا آینده‌های دور به نگاهبانی از این یاد و خاطره عزیز احتیاج دارد

** امروز صحبتی که می‌خواهم به ملت عزیز عرض کنم بحثی است درباره مهم‌ترین ابتکار امام بزرگوار. امام ابتکارات زیادی داشتند ولی این مهم ترین ابتکار امام است و آن عبارت است از جمهوری اسلامی بود این ابتکار امام بزرگوار بود. این همان مردم‌سالاری دینی است که زیر عنوان جمهوری اسلامی رسمیت پیدا کرد و عنوان نظام برخاسته از فکر و اراده ملت ایران و رهبری امام بزرگوار شد.

** در بین نظام‌های عالم، نظام‌های انقلابی و نظام‌هایی که در این یکی دو قرن اخیر تشکیل شده، بنده هیچ نظامی را سراغ ندارم که به‌ قدر جمهوری اسلامی درباره او پیش بینی زوال و نابودی و فروپاشی شده باشد.

** از روز اول که جمهوری اسلامی تشکیل شد، بدخواهان، دشمنان و کسانی که نمی‌توانستند این پدیده عظیم را هضم و تحمل کنند، در داخل و خارج کشور می‌گفتند جمهوری اسلامی تا دو ماه دیگر، گاهی می‌گفتند شش ماه یا یک سال دیگر بیشتر نمی‌تواند باقی بماند و از بین خواهد رفت.

** صلابت و قاطعیت امام بزرگوار و پیروزی‌های عظیم ملت ایران در جنگ هشت ساله و حوادث گوناگون دیگر این همهمه‌ها را فرونشاند. به قدری کم شد که تقریباً در اواخر عمر امام(ره) تمام شد و این همهمه‌ها دیگر وجود نداشت. اینها نگاهشان به خیلی از انقلاب‌ها و نظام‌های برآمده از انقلاب‌ها بود. این انقلاب‌ها در سراسر جهان شروع شوق‌انگیز و پایان زهرآگینی داشتند.

** راز پرشکوه و افتخار بخش ماندگاری این نظام این دو کلمه است: جمهوری و اسلامی؛ مردم و اسلام؛ جمهوری یعنی مردم و اسلام یعنی مردمسالاری دینی.

** کار بزرگ امام بزرگوار ما این بود که این فکر و نظریه جمهوری اسلامی را خلق کرد و آن را وارد میدان نظریه‌های سیاسی گوناگون کرد. بعد به آن تحقق و عینیت بخشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.