ستاد انتخابات: ۵۹.۳ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در این دور از انتخابات بیش از ۵۹ میلیون واجد شرایط رای دهی داریم.

جمال عرف گفت: در حوزه ریاست جمهوری بیش از ۶۷ هزار صندوق رای را آماده و با ناظر نهایی کردیم در حوزه شوراها ۷۵ هزار صندوق و در نمایندگی های سراسر جهان ۴۵۰ صندوق در نظر گرفته شده است. یک و نیم میلیون نفر عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی مشارکت می‌کنند.

رییس ستاد انتخابات کشور درباره واجدین شرایط گفت: ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ زن واجد رای دادن هستند. یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ رای اولی که ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و بقیه زن هستند.

وی افزود: کلیه اقلام انتخاباتی صندوق الکترونیکی و غیرالکترونیک و احراز هویت ارسال و واکسیناسیون ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی انجام شده است. با همکاری وزارت بهداشت قرار شد با استفاده از واکسن ایرانی این واکسیناسیون انجام شود و امروز قول دادند در کمیته اخلاق موضوع مطرح و این کار انجام شود.

معاون سیاسی وزارت کشور درباره اقدامات ستاد انتخابات برای برگزاری انتخابات پرشور و تمهیدات پروتکل بهداشتی، گفت: از مهرماه سال گذشته تمهیدات این انتخابات آغاز شد و ۱۲ جلسه شخصا به صورت حضوری و ویدئوکنفرانسی با همه روسای ستاد انتخابات داشتم که یکی از بحث‌های اصلی، مشارکت حداکثری بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.