هیچ فشار و جنگی نمی‌تواند ملت ایران را به زانو درآورد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رییس‌جمهور در مراسم الحاق ناوشکن دنا به ناوگان نیروی دریایی ارتش گفت: هیچ فشار و جنگی نمی‌تواند ملت و دولت ما را به زانو درآورد؛ ما مسیر و راهمان را به خوبی ادامه می‌دهیم.

رییس جمهور گفت: علیرغم دوران تحریم و کرونا که در تاریخ ایران بی‌نظیر بوده است، این دولت قدرتمند و توانمند در کنار مردم غیور با رهبری، رهبر معظم انقلاب آن رهبر فرهیخته و شجاع با همه این سختی و مشکلات دست از توسعه و تقویت نیروهای مسلح برنداشت.

حسن روحانی افزود: ما قصد جنگ و تنش نداریم وهمیشه خواستار صلح و آرامش بیشتر در منطقه و جهان هستیم.

دکترروحانی در ادامه افزود: هدف از غنی سازی هسته‌ای تامین نیازمندی کشورمان در بخش‌های پزشکی و انرژی است ،که این نشانه توانمندی ملت و دولت ایران است .

او با اشاره به قدرت بالای دفاعی کشور  گفت: اکنون ناوهای نیروی دریایی با خودکفایی کامل و همه آب‌های آزاد دنیا را می‌تواند بپیماید و این نمایش قدرت بزرگ نیرو‌های مسلح است.

او گفت:آموزش،  توسعه تجهیزات  نظامی و پشتیبانی دولت از نیرو‌های مسلح سبب افزایش  توان نظامی و اقتدار ما درمنطقه می‌شود و دولت در کنار مردم غیور با وجود تحریم‌ها  هرگز دست از توسعه توان نظامی کشور برنداشت و مدرن‌ترین تجهیزات نظامی در دولت یازدهم و دوازدهم ساخته شد.

رئیس جمهور افزود:دولت یازدهم و دوازدهم قدم بزرگی در توسعه سواحل مکران و بندرجاسک برداشته است و سبب آبادانی جنوب کشور شده است.

روحانی گفت:با تلاش شبانه روزی دولت در ۸ سال اخیر به زودی بندرجاسک یک بندر مهم در زمینه صادرات نفت خواهد شد و این یک کار بی نظیر است.

او افزود:قدرت و توان جمهوری اسلامی ایران صرفا برای بازدارندگی و دفاع پشیمان کننده است و هیچ گاه نیروی‌های مسلح ما قصد تجاوز به کشوری رانداشتند و ندارند و قدرت ما پشتیبان و حافظ کشور‌های همسایه نیز هست ونیرو‌های مسلح کشورامنیت منطقه را برای خود و کشور‌های همسایه تامین می‌کنند.

روحانی گفت:قدرت هسته‌ای ما برای ساخت سلاح نیست وما در دفاع از کشورمان در پی به دست آوردن سلاح‌های کشتار جمعی نیستیم و ما خود قربانی سلاح کشتار جمعی درطول دفاع مقدس هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.